Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Managementcase25545/2191/2122/1/56
Studiegids

Managementcase

25545/2191/2122/1/56
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 15 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Desmet Philippe
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2021 (Academiejaar)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel heeft tot doel de eerder verworven competenties toe te passen in een reële werksituatie en hierover ook te reflecteren. Op basis van deze werksituatie wordt er ook een case uitgewerkt.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Beroepstechnisch/servicegericht
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
Analytisch denken/bedrijfseconomisch inzicht
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
Procesmatig/wetgeving
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
Efficiƫntie en stressbestendigheid
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
Managementrol / kwaliteitszorg
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
De student schat de eigen competenties voor elk van de 8 managersrollen juist in en ontwikkelt deze ook verder.
Projectmanagement/duurzaamheid
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
Leiderschap / teamvaardigheden
De student definieert, plant en organiseert zelfstandig een project, volgt het op en evalueert in het kader van klantenverwachtingen- en tevredenheid, product- en proceskwaliteit enz.
De student toont zin voor initiatief en stelt zich verantwoordelijk en creatief op als teamspeler in de permanente verbetering van de organisatie.
De student werkt samen met collega's en functioneert goed in teamverband.
Gastvrije attitude
De student toont de door het bedrijf verwachte werknemersattitude.
Levenslang leren/reflectie
De student evalueert de theoretische kennis bij confrontatie met de realiteit.
De student maakt een reflectieverslag over zijn eigen competenties.

Leerinhoud

Dit opleidingsonderdeel heeft tot doel de eerder verworven competenties toe te passen in een reële werksituatie en hierover ook te reflecteren. Op basis van deze werksituatie wordt er ook een case uitgewerkt.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen
Werkplekleren en/of stage

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht50,00
AcademiejaarStage50,00

Toetsing (tekst)

Zie digitap voor eventuele verdere instructies.