Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Engels I/3-428203/2191/2122/1/24
Studiegids

Engels I/3-4

28203/2191/2122/1/24
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Weuts Annelies
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Module 3 + Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2022 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

simultaan te volgen met Engels I/1-2 OF eerder ingeschreven voor Engels I/1-2.

Korte omschrijving

In de lessen Engels wordt de algemene kennis die je al hebt van het Engels verder uitgediept en aangescherpt op een manier die jou voorbereidt op een (internationale) carrière in de hospitality sector.

Dit impliceert aan de ene kant dat je kennis van de Engelse grammatica wordt opgefrist en verder wordt uitgebreid.

Aan de andere kant verwerf je de technische woordenschat die je nodig hebt om in deze sector effectief te kunnen communiceren op verschillende niveaus: in de eerste plaats met de gasten, maar ook met je oversten, medewerkers en externen.

Begincompetenties (tekst)

De student bezit een basiskennis van het Engels (elementary level) en beschikt over een woordenschat van 1500 à 2000 woorden (mondeling en schriftelijk).



Bovendien heeft de student zijn kennis nu uitgebreid met de leerstof zoals ze gezien werd in module 1 en 2.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Gastvrije attitude
De student communiceert in het Engels op een klantgerichte en empathische manier met de klant, bij het opnemen van bestellingen in het restaurant.
De student behandelt in het Engels een klacht of verzoek van een klant in een klachtgericht en empathisch gesprek.
Communicatie / taalvaardigheid
De student past complexere regels van de Engels grammatica toe.
De student vertaalt complexere Nederlandse zinnen naar het Engels gebruik makend van aangeleerde sector gebonden woordenschat.
De student handelt op een correcte manier een volledige telefonische reservatie af in het Engels.
De student handelt in het Engels een reservatie af in direct contact met de gast op een correcte en vlotte manier.
De student vat in correct Engelse zinnen de essentie samen van een eenvoudige tekst over sector gebonden thema’s.
De student schrijft complexere zinnen grammaticaal correct in het Engels gebruik makend van aangeleerde sector gebonden woordenschat.

Leerinhoud

Grammatica:

  • The genitive
  • The quantifiers
  • Adjective / Adverb
  • Comparison
  • Pronouns
  • Too/to
  • (the) most
  • The passive
  • Verbs often mixed up
  • Word order



Communicatie:

  • Vocabulary: Food and beverages, food orders, catering, housekeeping supplies, refurbishment, checking a hotel bill, Key words for hospitality (part 2)
  • Een reservatie plaatsen.
  • Een reservatie telefonisch afhandelen.
  • Een gast helpen inchecken.
  • Inspelen op de behoeften en eisen van de gast in het restaurant.
  • Een gast bedienen in het restaurant.
  • Problemen helpen oplossen waarmee je aan Front Office geconfronteerd kan worden.
  • Een gast helpen uitchecken, en eventuele problemen hierbij oplossen.
  • Een klacht uiten en opvangen (hotel).
  • Zichzelf en anderen voorstellen.
  • Correct lezen en schrijven van hoofdtelwoorden, rangtelwoorden, decimale getallen, breuken en data (gevorderd)

Opmerking: de leerinhoud kan steeds worden aangepast wanneer de lector dat opportuun acht.

Studiematerialen (lijst)

Cursus Grammar and ExercisesVerplicht
Cursus I/3-4 communicatie (module 4)Verplicht
COBUILD Key Words for HospitalityVerplicht
English for international tourism, pre-intermediate coursebookVerplicht
English for international tourism, pre-intermediate workbook with keyVerplicht
Taalsoftware eXplioVerplicht€ 11,50

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen40,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets70,00Schriftelijk examen van 2 uur in juni over de leerstof van module 3 en 4.
AcademiejaarKennistoets permanent (Permanente evaluatie)30,00Testen en oefeningen over de geziene leerstof en ook mondelinge oefeningen. Deze vinden plaats tijdens de lessen.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Schriftelijk examen (80%) van 90 minuten. Zelfde afspraken als in eerste zittijd maar de woordenschat van Cobuild Key Words for Hospitality (part 2) moet herhaald worden en wordt opnieuw bevraagd.
De overige 20% zijn de behaalde resultaten op de mondelinge oefeningen van tijdens het jaar.

Toetsing (tekst)

Zie digitap voor eventuele verdere instructies.