Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Social care and Ethics 430656/2195/2122/1/75
Study guide

Social care and Ethics 4

30656/2195/2122/1/75
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 2
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Adriaensens Joke
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.03.2022 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

to be taken together with Social care and Law 3 OR having passed, or having a tolerated mark for Social care and Law 3.

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work actively contributes (on micro-, meso- and macrolevel) to increase understanding and commitment concerning ethical, normative and social issues related to the profession. He acts in accordance to the universal rights and values.
The student makes use of correct information and sources to decide whether an organization is bound to duty of discretion or professional confidentiality
De student past theoretische en methodologische kennis toe in de opbouw van een ethische argumentatie.
The student reflects critically on these legal content
The student explains the legal rules
The student applies the set (legal) rules to a self-chosen example.
The student reflects critically on these legal content.
The bachelor in social educational care work actively contributes to vision development, making and laying down the policy and managing the organization.
The student critically discusses the way an organization deals with professional confidentiality and the duty of discretion

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing1,00 hours
Learning Activities
Collaborative learning
Lectures and / or tutorials20,00 hours
Practicum
Work time outside of contact hours57,00 hours
Workplace training and / or internship

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearKnowledge test50,001. Korte omschrijving van de toets: De student beantwoordt theoretische kennisvragen.
2. Toetsmethode: open vragen
3. Bron: gesloten boek
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector
Academic yearSkills assessment hands off50,001. Korte omschrijving van de toets: de student bereidt een opdracht voor die hij/zij mondeling komt verdedigen. In het eerste deel van de opdracht bestudeert de student het beroepsgeheim/discretieplicht op de stageplaats. In het tweede deel hakt de student een ethische knoop door op basis van het gegeven stappenplan. De student dient de opdracht in via Digitap en geeft de opdracht af op het mondeling examen. Niet indienen is een 0 op het totaalcijfer.
2. Toetsmethode: casus
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test50,001. Korte omschrijving van de toets: De student beantwoordt theoretische kennisvragen.
2. Toetsmethode: open vragen
3. Bron: gesloten boek
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector
2nd examination periodSkills assessment hands off50,001. Korte omschrijving van de toets: de student bereidt een opdracht voor die hij/zij mondeling komt verdedigen. In het eerste deel van de opdracht bestudeert de student het beroepsgeheim/discretieplicht op de stageplaats. In het tweede deel hakt de student een ethische knoop door op basis van het gegeven stappenplan. De opdracht wordt ingediend via digitap voor de opgegeven deadline.
2. Toetsmethode: casus
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector