Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Interprofessional cooperation in health care 534488/2195/2122/1/92
Study guide

Interprofessional cooperation in health care 5

34488/2195/2122/1/92
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 3
    Programme option:
    • Elderly People in Society
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Moentjens Gwendy
Other teaching staff: Avonds Mieke, Eraets Kristel, Roelant-Blom Cindy, Van den Bergh Els, Verreyken Sarah
Languages: Dutch
Scheduled for: Academic year
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2021 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

((having finished at least 60 ects credits in programme part (year) 1 AND (having passed, or having a tolerated mark for Orthoagogics 3 OR having passed, or having a tolerated mark for Orthoagogics - distance/blended 3) AND having passed, or having a tolerated mark for Ortho-agogic work 3)) OR ((having finished at least 60 ects credits in programme part (year) 1 AND (having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogics 3 OR having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogics - distance/blended 3) AND having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogical work 3)) OR (having finished at least 60 ects credits in programme part (year) 1 AND having passed, or having a tolerated mark for Socio-Educational Care Work/5 AND having passed, or having a tolerated mark for Socio-Educational Care Work and Teamwork/6).

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work actively contributes (on micro-, meso- and macrolevel) to increase understanding and commitment concerning ethical, normative and social issues related to the profession. He acts in accordance to the universal rights and values.
The student takes on the role of advocate of the clients' interests
The bachelor in social educational care work collaborates with colleagues in an interdisciplinairy way and communicates with clients, the client system, colleagues and external parties, in a clear and respectful manner, even when the context is complex and specialized.
The student takes on the expert role
The student takes on the role of the communicator
The student takes on the role of the life-long learner
The student takes on the role of the professional
The student takes on the role of team player
The bachelor in social educational care work actively contributes to vision development, making and laying down the policy and managing the organization.
The student takes on the role of manager

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing
Learning Activities
Collaborative learning33,00 hours
Lectures and / or tutorials8,00 hours
Work time outside of contact hours37,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearPortfolio50,00portfolio: verzameling van verschillende opdrachten doorheen de IPSIG-module
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: Lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten .
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal

Er is een verplichte deelname tijdens de IPSIG module. Specifieke afspraken worden voor de aanvang van de IPSIG module meegedeeld. Bij het niet nakomen van deze afspraken kunnen er punten worden afgetrokken van het totaalcijfer.
Academic yearSkills assessment hands on50,00De student wordt door drie partijen beoordeeld op duidelijk afgesproken criteria.
Toetsmethode:gedragsobservatie
Bron: open boek
Toetsmedium: mondeling
Toetsmoment: permanent uitgesteld
Beoordelaar: lector, peers en student zelf
Afspraken rond verplichte aanwezigheden en deelname: Er is een verplichte deelname tijdens de IPSIG module. Specifieke afspraken worden voor de aanvang van de IPSIG module meegedeeld. Bij het niet nakomen van deze afspraken kunnen er punten worden afgetrokken van het totaalcijfer.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodPortfolio100,00verzameling van verschillende vervangtaken Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk en/of mondeling
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten .
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal

Afspraken rond verplichte aanwezigheden en afwezigheden? nee