Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Coping with intimacy, relationships and sexuality 624981/2195/2122/1/58
Study guide

Coping with intimacy, relationships and sexuality 6

24981/2195/2122/1/58
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 3
    Choice package:
    • Palet orthopedagogie Bachelor 3
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Verbeek Mieke
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.03.2022 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

having finished at least 60 ects credits in programme part (year) 1.

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work supports, guides, organizes and coordinates living, work and leisure activities in the daily context of the client. He hereby acts in a methodical and sustainable way, with attention to creativity and innovation. He consciously takes action to guarantee the developmental opportunities and the quality of life of the client.
The student supports his client in dealing with issues on intimicy, relationships or sexuality
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student critically reflects on views on intimicy, relationships or sexuality
The student justifies his practice concerning intimicy, relationships or sexuality by using a theoretical or methodical framework
The student translates possible views on intimacy, relationships or sexuality along with the client, the team and the network of the client
The bachelor in social educational care work collaborates with colleagues in an interdisciplinairy way and communicates with clients, the client system, colleagues and external parties, in a clear and respectful manner, even when the context is complex and specialized.
The student facilitates the conversation on intimicy, relationships or sexuality taking the frame of reference of all people involved into account
The student presents an application concerning dealing with intimicy, relationships, sexuality in a chosen ortho(ped)agogical context

Educational organisation (list)

Learning Activities
Practicum21,00 hours
Work time outside of contact hours57,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearSkills assessment hands off100,001. Korte omschrijving van de toets:
De student presenteert individueel het werkstuk, waarin een toepassing omtrent het omgaan met intimiteit, relaties of seksualiteit in een zelf gekozen ortho(ped)agogische context wordt uitgewerkt. De student bereidt zich voor op de mondelinge proef d.m.v. een schriftelijke voorbereiding (max. 2 A4's). De schriftelijke voorbereiding wordt niet beoordeeld. Enkel de student die tijdig een schriftelijke voorbereiding afgeeft, kan aan het assessment deelnemen. Een student die geen schriftelijke voorbereiding indient, krijgt een 0 op 20.
2. Toetsmethode: individuele presentatie
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: mondeling
5.Toetsmoment: Momentopname na proces
6. Beoordelaar: lector
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodSkills assessment hands off100,001. Korte omschrijving van de toets
De student presenteert individueel het werkstuk, waarin een toepassing omtrent het omgaan met intimiteit, relaties of seksualiteit in een zelf gekozen ortho(ped)agogische context wordt uitgewerkt. De schriftelijke voorbereiding omtrent dit werkstuk geeft de student af. Dit wordt niet beoordeeld. Enkel de student die een schriftelijke voorbereiding afgeeft, kan aan het assessment deelnemen. Een student die geen schriftelijke voorbereiding indient, krijgt een 0 op 20.
2. Toetsmethode: individuele presentatie
3.Bron: open boek
4. Toetsmedium: mondeling
5.Toetsmoment: Momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector