Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Learning process guidance 330590/2195/2122/1/62
Study guide

Learning process guidance 3

30590/2195/2122/1/62
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 2
This is a single course unit.
Study load: 4 credits
Teaching staff: Adriaensens Joke, Roelant-Blom Cindy, Vanbrabant Lien, Van Leuvenhaege Sarah
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2021 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 104,00 hours

Prerequisites

having passed, or having a tolerated mark for Learning process guidance and orthopedagogical practice 1 AND having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogical practice and learning process guidance 2 OR having passed, or having a tolerated mark for Learning process guidance and orthopedagogical practice 1 AND having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogical practice and learning process guidance @ home 2 AND having passed, or having a tolerated mark for Orthopedagogical practice and learning process guidance International 2.

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work is able to build a professional relationship with the client and the client system in keeping with an orthopedagogical attitude, he takes care of this relationship and makes sure the relationship can be discontinued with care.
The student supports others in showing who they are/themselves
the student handles the diversity in the team in a constructive way
The student describes the way he mentors the students from theoretical frameworks.
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student formulates his / her own learning question.
The student reflects on his / her own learning process.
The bachelor in social educational care work collaborates with colleagues in an interdisciplinairy way and communicates with clients, the client system, colleagues and external parties, in a clear and respectful manner, even when the context is complex and specialized.
The student communicates orally and in writing in an appropriate manner to all parties involved.
The student formulates constructive feedback
In consultation with the client and the client system, the bachelor in social educational care work creates a climate that stimulates the emotional, social, cognitive and motor development of the client.
The student creates a climate in which his fellow students get the best possible developmental and educational opportunities

Educational organisation (list)

Learning Activities
Lectures and / or tutorials20,00 hours
Practicum20,00 hours
Work time outside of contact hours64,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearProject assignment60,001. Korte omschrijving van de toets: groepspresentatie en peerassessment
2. Toetsmethode: presentatie en werkstuk
3. Bron: gesloten boek
4. Toetsmedium: mondeling en schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname na proces
6. Beoordelaar: lesgever en peers
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Minimumcriteria:
De begeleidingsuren van leergroep 1 zijn het onderwerp van de presentatie. Bij gewettigde afwezigheid volgt een vervangopdracht, vanaf 1 ongewettigde afwezigheid tijdens de begeleidingsuren krijgt de student 0 op 20 voor dit deelexamen.
Het cijfer van dit deelexamen wordt overgedragen naar de 2de examenperiode indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
Academic yearReflection assignment40,001. Korte omschrijving van de toets: reflectieopdracht
2. Toetsmethode: werkstuk
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname na proces
6. Beoordelaar: lesgever
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Minimumcriterium: De student moet minimaal 3 individuele gesprekken voeren met een eerstejaarsstudent om de reflectie-opdracht in te dienen.
Het cijfer van dit deelexamen wordt overgedragen naar de 2de examenperiode indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
Academic yearReflection assignment40,001. Korte omschrijving van de toets: reflectieopdracht
2. Toetsmethode: werkstuk
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname na proces
6. Beoordelaar: lesgever
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Minimumcriterium: De student moet minimaal 3 individuele gesprekken voeren met een eerstejaarsstudent om de reflectie-opdracht in te dienen.
De punten behaald voor de reflectieopdracht in de eerste examenperiode worden overgedragen indien de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
2nd examination periodProject assignment60,001. Korte omschrijving van de toets: Individuele presentatie tijdens examenweek
2. Toetsmethode: presentatie
3. Bron: gesloten boek
4. Toetsmedium: mondeling en schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lesgever
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
De punten behaald voor de projectopdracht in de eerste examenperiode worden overgedragen indien de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.