Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Postgraduaat Muziek - collaborative piano
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Grimm Justus
Andere co-titularis(sen): Agsteribbe Frank, Albert Ludwig, Couck Nico, Danel Guy, de Jong Hans, De Neve Guido, Hadermann Ivo, Leire Lode, Leschenko Polina, Mariën Ludo, Overlach Miriam, Pollet Francis, Proot Stephanie, Reusens Francis, Rodrigues Eliane, Sanen Jan, Smets Jan, Verdin Joris, Verhaert Steven, Wajnberg Aäron, Willems Carlo, Wilmaers Koen
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 180,00 uren
Onderwijsorganisatie (tekst)
groepslessen aangevlud met:
masterclasses
studentenconcerten
projecten georganiseerd door de instelling
concertbezoek
Begincompetenties (tekst)
De student beheerst de leerdoelen van het voorgaande opleidingsonderdeel.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De student verwerft zelfstandig kennis van en inzicht in het kamermuziekrepertoire representatief voor zijn instrument en beheerst het overeenkomstige niveau (zie repertoirelijst M2) |
De student breidt zijn kennis van de internationale kamermuziekpraktijk uit en bereikt internationaal gehanteerde normen in zijn vertolking |
De student beschikt, met het oog op vertolking voor een publiek, over ritmiek, melodievoering, harmonisch inzicht, samenspel, klankbalans, intonatie, technische beheersing van het instrument(arium), stilistiek, analytisch denkvermogen, interpretatie, muzi |
De student kan binnen individuele- en groepsprocessen pijnpunten detecteren en oplossingen zoeken (en vinden) a.d.h.v. onderzoek en communicatie |
De student kan muzikaal leiding nemen in verschillende bezettingsvormen, in overeenstemming met zijn individuele rol binnen het geheel en toont steeds respect binnen deze rol |
De student past verworven kennis m.b.t. zijn algemene culturele vorming toe in de analyse en interpretatie van kamermuziekrepertoire |
Leerinhoud
Lees het vademecum.
Werken uit verschillende stijlperiodes en met verschillende bezettingen, te bepalen in overleg met de toegewezen kamermuziekdocenten(en)
bij voorkeur min. één werk na 1950 (niet voor klavecimbel en orgel)
bij voorkeur min. één werk van een Belgisch componist
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Partituren te ontlenen in bibliotheken of zelf aan te kopen
Repertoirekeuze in overleg met de toegewezen docent
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
partituren te ontlenen in bibliotheken of zelf aan te kopen.
Repertoire advies wordt uiteraard gegeven door de docent
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Artistieke praktijk | 30,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets artistiek | 70,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets artistiek | 100,00 | |