Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Research methods 135196/2195/2122/1/11
Study guide

Research methods 1

35196/2195/2122/1/11
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Teaching staff: Eraets Kristel, Moentjens Gwendy, Rosseel Dona
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2021 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

Expert in change processes: Research and innovation
The student conducts an observation in a methodical way
The student analyzes the data resulting from the research using an analyzing method
The student applies the research cycle to a prestructured task
The student links the research data to the exploratory literature study
Critical thinking, lifelong and life-wide learning, informed thinking and action
The student independently judges a source making use of the criteria of quality, reliability and relevance of the source
The student refers to the source in a correct way, using the APA-guidelines
The student independently processes information in a literature study
The student independently looks up information on the internet, in libraries and in course materials
Collaboration and communication
The student makes written reports in a clear and structured way

Educational organisation (list)

Learning Activities
Practicum20,00 hours
Work time outside of contact hours58,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearProject assignment100,00Toetsvorm: projectopdracht op 100%
De projectopdracht is een individuele onderzoeksopdracht opgebouwd uit
4 opdrachten (percentages op het totaalpunt DOCU):
1. Literatuurstudie 10%
2. Observatieverslag 40%
3. Analyse 10%
4. Conclusie 40%
Toetsmethode: casus
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk
Toetsmoment: permanent uitgesteld
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodProject assignment100,00Toetsvorm: projectopdracht op 100%
De projectopdracht is een individuele onderzoeksopdracht opgebouwd uit
4 opdrachten (percentages op het totaalpunt DOCU):
1. Literatuurstudie 10%
2. Observatieverslag 40%
3. Analyse 10%
4. Conclusie 40%
Toetsmethode: casus
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk
Toetsmoment: permanent uitgesteld
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal