Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Learning group 1: the novice professional35197/2195/2122/1/45
Study guide

Learning group 1: the novice professional

35197/2195/2122/1/45
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 6 credits
Co-ordinator: Van Leuvenhaege Sarah
Other teaching staff: Adams Carl, Desloovere Karen, Vanbrabant Lien
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2021 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 156,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

Expert in change processes: Organisational level
The student describes the structure, the function and vision of the organization.
The students gives een overview of the organisations he came to know so far.
Self-regulation: Autonomous, intentional and proactive acting, resilient, self-care, reflecting
The student maps out his own qualities/strengths, competences and attitudes in relation to his own learning process as a practice oriented social educator.
The student describes his own possibilities and limitiations, in relation to his own learningprocess as a practice oriented social educator.
The student describes actions taken, based on their own insights and received feedback, to create learning opportunities for themselves
The student describes the possible effects of his own frame of reference on his (professional) thinking, wanting, feeling and acting.
The student links theory and new information to his own experiences.
The student demonstrates the use of double loop learning.
The student describes the range of tasks of the practice oriented social educator in organisations in the field.
The student starts from relevant learning situations to base his reflective reports on.
The student uses the spiral and onion model from the manual 'Reflecteren' (Geenen, 2019) appropriately.
Ethical competences
The student forms a substantiated opinion in relation to a current social issue.
The student describes the ways in which he is mindful of other frames of reference.

Educational organisation (list)

Learning Activities
Collaborative learning
Practicum40,00 hours
Work time outside of contact hours116,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearPortfolio100,00De student geeft op het einde van het semester (datum wordt bepaald door de leergroep1-team) een portfolio af. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies.
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor alle practica geldt een verplichte aanwezigheid. Vanaf de tweede afwezigheid moet de student de afwezigheid wettigen. De student verwittigt de lector ten laatste op de dag van de afwezigheid en wettigt de afwezigheid binnen de 4 werkdagen aan de hand van een medisch attest via de module ‘Mijn afwezigheden’ in iBaMaFlex.

Indien je aan meer dan 1 practicum niet hebt deelgenomen, neem je zelf het initiatief om een vervangopdracht te vragen. Dit gebeurt per mail, ten laatste twee weken na de datum van de afwezigheid.
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).


1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodPortfolio100,00De student herwerkt zijn portfolio op basis van de feedback van de lector. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies.
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).


1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal