Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Healthcare, media & technology 235205/2195/2122/1/26
Study guide

Healthcare, media & technology 2

35205/2195/2122/1/26
Academic year 2021-22
Is found in:
  • Bachelor in Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Hofman Bart
Other teaching staff: Eraets Kristel
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.03.2022 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

Expert in educating, guidance and support: Supports, organises and coordinates living, working, learning and leisure activities in the daily context of an individual or group. Acting in a methodical manner.
The student describes what (healthcare) technology is and has knowledge of the various professional application possibilities within the healthcare sector
The student can acquire, collect and process digital information, taking into account the needs of the client (group) and network.
The student applies (product) knowledge of care technologies in specific situations taking into account the needs of the client (group) and network.
The student explains healthcare offerings and (healthcare) technology to various users i.e. digital illiterate as well as diginatives.
Ethical competences
The student acts in an ethical and socially responsible manner.
Basic ICT skills, Media literacy and (digital)(care) technologies
The student uses 21st century skills, such as computational thinking, ICT skills, digital means of communication and media wisdom.
The student uses digital support resources, apps and tools within the work field.

Educational organisation (list)

Learning Activities
Lectures and / or tutorials8,00 hours
Practicum12,00 hours
Work time outside of contact hours58,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearContinuous skills assessment hands off (Permanent evaluation)100,00De student maakt individueel 3 werkstukken én formuleert 3 maal feedback op peers met een totaal op 20 punten.

Werkstuk 1 Inhoud: software, mediawijsheid, privacy, … (digitale zorg)
Vorm: Affiche & folder (type Canva)
Beoordeling formatief lector en peer

Werkstuk 2 :casus met ondersteuningsmiddel.
Inhoud: ondersteuningsmiddelen, apps, tools, … (Awel, auti-app, cliëntendossier, …)
Vorm: meer dynamisch presentatie in een digital platform (type Padlet)
Beoordeling docent peer (coëficient) 30% totaal

Werkstuk 3: werken met zorgtechnologie.
Inhoud: digitale technologieën/ zorgtechnologie, interactieve knuffels, paro, ….
Vorm: Zeer dynamisch (film, presentatie met audio) …
Beoordeling docent peer (coëfficient) 70 %

Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodSkills assessment hands off100,00De student maakt individueel 3 werkstukken met een totaal op 20 punten.

Werkstuk 1 Inhoud: software, mediawijsheid, privacy, … (digitale zorg)
Vorm: Affiche & folder (type Canva)
Beoordeling formatief lector en peer

Werkstuk 2 :casus met ondersteuningsmiddel.
Inhoud: ondersteuningsmiddelen, apps, tools, … (Awel, auti-app, cliëntendossier, …)
Vorm: meer dynamisch presentatie in een digital platform (type Padlet)
Beoordeling docent peer (coëficient) 30% totaal

Werkstuk 3: werken met zorgtechnologie.
Inhoud: digitale technologieën/ zorgtechnologie, interactieve knuffels, paro, ….
Vorm: Zeer dynamisch (film, presentatie met audio) …
Beoordeling docent peer (coëfficient) 70 %

Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal