Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Perspectieven in hulpverlening35337/2225/2122/1/36
Studiegids

Perspectieven in hulpverlening

35337/2225/2122/1/36
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Postgraduaat Werken met de context, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Stinkens Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 + Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

geslaagd voor Theoretische modellen en uitgangspunten 1 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen en uitgangspunten 1 EN geslaagd voor Leertherapie 1 OF simultaan te volgen met Leertherapie 1.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 46,00 uren

OLR-Leerdoelen (lijst)

De student kan op een krachtgerichte en procesmatige wijze een antwoord geven op de ondersteuningsvragen van cliënten en hun context, .
De student kan de transfer maken tussen theorie en de praktijk in de context van de cliënt/cliëntsysteem.
De student kan werken met en vanuit diversiteit.
De student kan veranderingsprocessen op een planmatige en innovatieve wijze begeleiden.
De student kan binnen gezinsbegeleiding en/of mobiele begeleiding het ondersteuningsproces hanteren met het (ortho)(ped)agogische als ingang.
De student kan betekenis geven aan het eigen genogram.
De student heeft kennis van de plaats van een handicap in het gezin.
De student kan in de literatuur op zoek gaan naar geformuleerde oplossingen om een gelijkaardige situatie aan te pakken.

Leerinhoud

Contextueel perspectief
Narratief perspectief
Oplossingsgericht perspectief

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges46,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on100,00

Toetsing (tekst)

1. Korte omschrijving van de toets: opdracht 
2. Toetsmethode: werkstuk
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector