Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Bedrijfsmanagement /135416/2194/2122/1/29
Studiegids

Bedrijfsmanagement /1

35416/2194/2122/1/29
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in organisatie & management, trajectschijf 1
    Afstudeerrichting:
    • Business & Languages
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Descheemaeker Koen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 04.10.2021 (1ste module)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Dit opleidingsonderdeel beoogt een brede basiskennis van het hele managementproces in het bedrijfsleven.
Verder wordt er dieper ingegaan op een aantal belangrijke ondernemingsfuncties zoals marketing, logistiek, inkoop en verkoop, human resources en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Zie Digitap voor aanvullende richtlijnen en afspraken voor dit opleidingsonderdeel. De docent brieft de studenten via Mededelingen op Digitap.

Begincompetenties (tekst)

Wat is management?
Strategisch management
Management en organisatie
Marketing management
Verkoop en -inkoopmanagement
Logistiek management
Human Resource Management
Ethiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen

Zie Digitap voor aanvullende richtlijnen en afspraken voor dit opleidingsonderdeel.

OLR-Leerdoelen (lijst)

13.1 Je hebt inzicht en kennis van boekhouding, economie, software voor statistische verwerking, sociale zekerheid, personeelsmanagement, marketing- en verkoopstechnieken en CRM-systemen.
De student benoemt de basisprincipes van Logistiek management, Inkoopmanagement en verkoopmanagement.
De student benoemt de basisprincipes van marketingmanagement en strategisch management.
De student benoemt de basisprincipes van personeelsmanagement en Human Resources en ondersteunt daarbij.
De student verklaart en legt uit wat hij/zij verstaat onder: Strategisch management, Marketing management, Logistiek management, Verkoop en -inkoopmanagement, Human Resource management en Maatschappelijk verantwoord ondernemen,

Studiematerialen (lijst)

PowerPoint presentatiesVerplicht
Gids voor management en organisatie / LeerboekVerplicht€ 25,50
  • Auteur: R.Frederix
Gids voor management en organisatie / PraktijkboekVerplicht€ 15,96
  • Auteur: R.Frederix
Digitap APVerplicht
  • Auteur: AP Hogeschool Antwerpen
Elektronische leermiddelenVerplicht

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen52,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Schriftelijk examen. Zie Digitap voor verdere instructies.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Schriftelijk examen. Zie Digitap voor verdere instructies.