Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
B&L Project Organisatie & Management /435422/2194/2122/1/39
Studiegids

B&L Project Organisatie & Management /4

35422/2194/2122/1/39
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in organisatie & management, trajectschijf 1
    Afstudeerrichting:
    • Business & Languages
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Co-titularis(sen): Boey Ann, De Smet Koen, Desmet Philippe, d'Hollander Latoya, Heirman Wannes, Masschelin An, Van de Put Inge
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.05.2022 (4de module)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 208,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Via het project leert de student(e) de verworven kennis, opgedaan in de voorgaande modules, toe te passen.

Hij/zij leert initiatief nemen, organiseren en plannen, autonoom en in teamverband werken. De student(e) gebruikt de juiste zoekstrategieën om de nodige informatie te verzamelen en communiceert mondeling en schriftelijk in foutloos Nederlands.

De student(e) werkt wekelijks én binnen een vooropgestelde deadline een opdracht af, waarbij accuratesse en een kritische ingesteldheid onontbeerlijk zijn.

De student(e) verwerft inzicht in het beroepsprofiel en leert wat bedrijfsetiquette inhoudt.

Begincompetenties (tekst)

De student heeft alle opleidingsonderdelen van de eerste drie modules gevolgd en examen afgelegd van deze opleidingsonderdelen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

1.1 Je zoekt klassieke en digitale informatie op, verzamelt en archiveert.
De student zoekt klassieke en digitale informatie op en verwerkt de informatie in de opdrachten.
1.2 Je houdt dossiers up-to-date, je hanteert klasseer- en archiveringssystemen en ICT-technologie (document managementsystemen).
De student hanteert klasseer- en archiveringssystemen.
2.3 Je signaleert problemen en draagt bij tot de oplossing ervan.
De student vindt de fout in de planning van de week rond communicatie en lost dit probleem ook op.
3.1 Je verwerft inzicht in de werkorganisatie.
De student verwerft inzicht in het beroepsprofiel a.d.h.v. enkele bedrijfsbezoeken.
3.2 Je werkt plan- en projectmatig.
De student werkt plan- en projectmatig
5.0 Je bent stipt, werkt snel en doelmatig, ordelijk en nauwkeurig.
De student is stipt, werkt snel en doelmatig, ordelijk en nauwkeurig.
6.1 Je bent je bewust van je eigen verantwoordelijkheden en evalueert je eigen handelen.
De student is zich bewust van de eigen verantwoordelijkheden en evalueert het eigen handelen.
6.2 Je organiseert en implementeert administratieve en organisatorische procedures.
De student gebruikt aangeleerde technieken om zelfstandig een folder te ontwerpen.
7.0 Je voert efficiƫnt opdrachten uit binnen deadlines en budgetten en werkt oplossingsgericht naar een resultaat.
De student voert elke week efficiƫnt opdrachten uit binnen deadlines.
8.1 Je toont een actieve houding t.o.v. de beroepsontwikkeling.
De student toont een actieve houding t.o.v. de beroepsontwikkeling.
9.1 Je beheerst het Nederlands en minstens 3 vreemde talen (E, FR, D, S).
De student geeft een overzichtelijke presentatie in correct Nederlands.
9.2 Je voert interne en externe communicatie zowel schriftelijk als mondeling met oog voor interculturele nuances.
De student schrijft een e-mail en een verslag in correct Nederlands.
De student voert een professioneel, klantvriendelijk telefoongesprek in correct Nederlands.
11.1 Je bouwt een netwerk uit en onderhoudt je contacten op een professionele manier.
De student begint een netwerk uit te bouwen en post na de bedrijfsbezoeken berichten op LinkedIn.
12.3 Je draagt bij tot het succes en imago van de organisatie.
De student draagt bij tot het succes en imago van AP Hogeschool door zich tijdens bedrijfsbezoeken professioneel te gedragen.

Leerinhoud

  • Leerinhouden uit 3 voorgaande modules worden toegepast
  • praktijkgerichte opdrachten
  • 6 thema's komen aan bod: beroepsetiquette, beroepsprofiel, communicatie/planning/coördinatie, onderzoek(strategieën), casus theorie en casus praktijk

Studiematerialen (lijst)

Studiewijzer (beschikbaar via Digitap)Verplicht
Digitap APVerplicht
  • Auteur: AP Hogeschool Antwerpen

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing12,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
  • Omschrijving: De opdracht van elke week wordt uitgelegd.
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Vormen van groepsleren24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen124,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht permanent (Permanente evaluatie)100,00De studenten dienen wekelijks een opdracht in. Elke opdracht wordt gequoteerd op 20 punten. De cijfers van alle opdrachten worden verrekend naar een totaalcijfer op 20.