Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Multidisciplinair project duaal35480/2188/2122/1/16
Studiegids

Multidisciplinair project duaal

35480/2188/2122/1/16
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in de elektromechanica, trajectschijf 4
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 13 studiepunten
Co-titularis(sen): Adriaensens Raoul, Van Goethem Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2021 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In het Multidisciplinair project voer je op de werkplek een project uit dat verder gaat dan je eigen afstudeerrichting. Een probleem op de werkplek is immers nooit afgelijnd binnen één specifiek domein. Je leert van specialisten in een ander vakdomein hoe zij problemen te lijf gaan.

OLR-Leerdoelen (lijst)

EM01: Vakkennis
De student kan als een beginnend beroepsbeoefenaar in een team, binnen een gegeven complexe beroepscontext en met gelimiteerde beschikbare middelen, een maatschappelijk deontologisch verantwoorde technische oplossing beschrijven, uitwerken en in dienst nemen.
De student kan binnen het gegeven van een internationaal samenwerkingsverband een maatschappelijk deontologisch verantwoorde technische oplossing formuleren en ontwerpen voor een bepaalde projectopdracht.
EM03: Kwaliteit en maatschappij
De student kan reflecteren over de toepasbaarheid van normen en regelgeving, daarbij rekening houdend met het feit dat deze normeringen dikwijls een regionaal karakter hebben.
EM04: Analyseren en onderbouwen
De student kan zelfstandig, op een kritische wijze, behaalde resultaten evalueren en verbeterdoelen formuleren.
EM05: Ontwerpen
De student kan relevante literatuur opzoeken en beoordelen, om ze daarna te verwerken en toe te passen.
EM06: Gefundeerd kiezen
De student kan een complex probleem los van zijn technische functionaliteit aftoetsen aan gestelde KPI's op vlak van investeringsbudget, energetisch rendement, veiligheid voor mens, dier en omgeving, onderhoudskost op lange termijn en terugverdientijd.
EM07: Meten
De student kan kritisch en reflexief projectresultaten meten/in kaart brengen om indien nodig/gewenst ze later als vervolgtraject te implementeren.
EM08: Plannen en ondernemen
De student kan professionele vaardigheden zoals o.a. presentatietechnieken & time management toepassen in een leercontext die de beroepspraktijk evenaart.
De student kan professionele vaardigheden zoals o.a. presentatietechnieken (Engels) & timemanagement toepassen in een leercontext die de beroepspraktijk evenaart.
EM09: Communiceren
De student kan een vlot leesbaar technisch rapport opstellen in correct Nederlands en dit documenteren met blokschema's, ontwerptekeningen, tabellen en grafieken, foto's, enz ...
De student kan een vlot leesbaar technisch rapport opstellen, presenteren en antwoorden op inhoudelijke vragen, in het Engels.
De student kan relevante internationale literatuur opzoeken/beoordelen, bespreken, verwerken en toepassen binnen de context van een internationaal samengesteld team.
EM10: Samenwerken
De student kan in een internationaal samengesteld teamverband zijn/haar interculturele sociale vaardigheden aanspreken met het oog op een oplossingsgerichte uitwerking van een complexe opdracht.
De student kan in teamverband zijn kennis en vaardigheden uit verschillende domeinen integreren en toepassen met het oog op een oplossingsgerichte uitwerking van complexe opdrachten.
De student kan zijn/haar sociale vaardigheden en talenten gepast inzetten om in teamverband te werken aan een gemeenschapelijk complex project.
EM11: Persoonlijke groei
De student kan door intensief samen te werken in een internationale context zijn of haar persoonlijke wereldbeeld afmeten/aftoetsen aan dat van andere teamleden.
De student kan kritisch en reflexief leerdoelen formuleren voor zichzelf en het team zodat ze later als verbetertraject alsnog geïmplementeerd kunnen worden.

Leerinhoud

zie omschrijving en OLR-leerdoelen

Studiematerialen (tekst): Verplicht

syllabus duaal leren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht100,00