Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
ot@ap.be
Gezondheidsopvoeding 631943/2131/2122/1/49
Studiegids

Gezondheidsopvoeding 6

31943/2131/2122/1/49
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Educatieve bachelor secundair onderwijs (1 onderwijsvak, Antwerpen)
    Keuzeoptie:
    • Gezondheidsopvoeding
In andere opleidingen:
  • Educatieve bachelor in het secundair onderwijs als Gezondheidsopvoeding 6
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Seghers Annemie
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2022 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: constructief samenwerken
is respectvol en open in communicatie met anderen en hanteert een transparante manier van communiceren
ontvangt een groep buitenlandse studenten op professionele wijze
Interactie: diversiteit hanteren
benadert en waardeert diversiteit positief bij medestudenten, lectoren, externe partners en op maatschappelijk vlak
Interactie: inspirerend coachen
is respectvol en open in communicatie met anderen en hanteert een transparante manier van communiceren
Leerbevordering: (internationale) onderwijs gerelateerde kennis integreren
integreert op basis van kritische ingesteldheid en maatschappelijke betrokkenheid vernieuwende elementen in eigen lesmateriaal
stuurt zichzelf bij d.m.v. kritische beschouwing op onderwijs en maatschappij
Leerbevordering: geschikte leerinhouden hanteren
hanteert domeinspecifieke en vakoverschrijdende kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes i.f.v de doelen en de beginsituatie
Zelfontwikkeling: creatief denken
bekijkt problemen vanuit meerdere invalshoeken en zoekt nieuwe oplossingen i.f.v de context
geeft op een originele manier vorm aan oplossingen
Zelfontwikkeling: kritisch reflecteren
stuurt zichzelf bij d.m.v. kritische beschouwing op onderwijs en maatschappij
stuurt zichzelf bij d.m.v. reflectie op het eigen functioneren
Zelfontwikkeling: onderzoekend handelen
integreert op basis van kritische ingesteldheid en maatschappelijke betrokkenheid vernieuwende elementen in eigen lesmateriaal
Professionele houding aannemen in functie van levenslang leren.
Vergelijking Belgisch en Nederlands preventie en gezondheidsbeleid, specifiek voedingsvoorlichtingsmodellen
vergelijkt het Belgische en Nederlandse onderwijs
Zelfontwikkeling: planmatig handelen
is in staat een planning op korte en langere termijn uit te voeren
speelt soepel in op uiteenlopende omstandigheden en vragen
Zelfontwikkeling: veerkrachtig handelen
speelt soepel in op uiteenlopende omstandigheden en vragen

Leerinhoud

In deze cursus leer je een vergelijking te maken tussen het Belgisch en Nederlands onderwijs en gezondheidsbeleid.

Je leert met je medestudenten professioneel samen te werken. Je verzorgt het ontvangst van onze buitenlandse gasten. Je gebruikt hierbij al je kennis en vaardigheden.

Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht
Witte mantelschort met logo van de school en wit haarnetjeVerplicht€ 40,00
Cursus leidraadVerplicht
  • Auteur: A. SEGHERS

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren12,00 uren
  • Opmerking: Voorbereiding en planning van ontvangst van buitenlandse gasten
Werktijd buiten de contacturen63,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Reflectieopdracht permanent (Permanente evaluatie)100,00niet herneembaar
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00Schriftelijk werk waarin de doelstellingen van dit OLOD verwerkt worden