De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten beheerst gespecialiseerde theoretische en praktische kennis, vaardigheden en attitudes die de basiscompetenties voor leraren zoals geformuleerd in ( … ) ondersteunt. Hij/zij is in staat om die kennis, vaardigheden en attitudes uit te breiden, te actualiseren, te verbreden, te verdiepen en te verbinden met actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen.
Hij/zij kan die kennis en vaardigheden inzetten om voor lerenden uitdagende artistieke leeromgevingen te creëren en kan op basis van die kennis, vaardigheden en attitudes eigen nieuwe ideeën voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector ontwikkelen en aan de realiteit te toetsen.
De student is in staat om op verkennende wijze kennis, vaardigheden en attitudes uit te breiden, te actualiseren, te verbreden, te verdiepen en te verbinden met actuele, onderwijsgebonden maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen via een onderzoeksvraag en actie-onderzoek.
|
De student kan op basis van kennis, ervaring, vaardigheden en attitudes
eigen nieuwe ideeën voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de
kunsteducatieve sector ontwikkelen en aan de realiteit toetsen via
gesprekken, samenwerkingen en actie-onderzoek.
|
De student kan onder begeleiding een vraagstelling formuleren, relevant voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector en kan de keuze van de vraagstelling beargumenteren. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten creëert een artistieke leeromgeving die in al haar didactische componenten (leerdoelen, leerinhouden, leer- en ontwikkelingsmaterialen, werk- en groeperingsvormen, evaluatie en feedback) aansluit bij de beginsituatie van een leergroep en individuele lerenden en pro actief is ten aanzien van de diversiteit in de leergroep.
De student toont zich zelfkritisch in het beoordelen van de eigen prestaties in dit opleidingsonderdeel.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan een positief leer- en leefklimaat creëren, en door doelgerichte activiteiten en formele en informele interacties de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing van lerenden ondersteunen.
De student kan (verbaal en digitaal) op een constructieve manier overleggen, samenwerken en communiceren met medestudenten en docenten. |
De student kan op een constructieve manier feedback geven aan medestudenten.
|
De student kan activiteiten organiseren, begeleiden en/of communiceren waarbij, vanuit het principe van de brede school, externe partners op een constructieve en verrijkende manier samenwerken met een of meerdere onderwijsinstellingen.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan de organisatie van onderwijs- en leeractiviteiten efficiënt op korte en lange termijn plannen, met het oog op het evidence informed creëren van een gestructureerde, creatieve, veilige en stimulerende artistieke leeromgeving.
De student kan administratieve taken zelfstandig en correct plannen en uitvoeren met respect voor deadlines.
|
De student toont zelfredzaamheid en gaat zelfstandig te werk.
|
De student kan in overleg met collega's een heldere planning maken voor een mesoactiviteit en kan naar die planning toewerken door zich te houden aan onderling gemaakte afspraken en deadlines.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan constructief samenwerken met externe partners met het oog op het verrijken van het onderwijs- en vormingsaanbod en het faciliteren van de interactie tussen kunstenveld, onderwijs en arbeidsmarkt.
De student kan de eigen mening/visie verduidelijken aan collega’s uit het onderwijslandschap en op basis van dit gesprek die mening/visie onderbouwen of eventueel aanpassen. |
De student kan (verbaal en digitaal) op een constructieve manier overleggen, samenwerken en communiceren met medestudenten en docenten. |
De student kan constructief samenwerken met externe partners met het oog op het verrijken van een lopend actieonderzoek.
|
De student kan op professionele wijze doelgericht communiceren naar externen over een schoolgebonden mesoactiviteit, zowel via digitale kanalen (e-mail, social media) als via geprinte media (affiches, flyers).
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten ontwikkelt een eigen visie op basis van de mogelijkheden en grenzen van verschillende theoretische paradigma’s in onderwijskundig, (vak)didactisch en vakinhoudelijk onderzoek.
De student kan de eigen mening/visie verduidelijken aan collega’s uit het onderwijslandschap en op basis van dit gesprek die mening/visie onderbouwen of eventueel aanpassen. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om een volledige onderzoekscyclus te doorlopen, relevant voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector.
De student kan onder begeleiding een vraagstelling formuleren, relevant voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector en kan de keuze van de vraagstelling beargumenteren. |
De student kan onder begeleiding een methodiek kiezen die het meest relevant is voor het beantwoorden van een onderzoeksvraag.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan door onderzoekend leren, kritische zelfevaluatie en -reflectie het eigen functioneren richting geven, bijsturen en vernieuwen.
De student kan schriftelijk en mondeling kritisch reflecteren over het eigen en andermans handelen.
|
De student kan zowel schriftelijk als mondeling kritisch reflecteren over de opgedane ervaringen binnen een team door kwaliteiten en werkpunten uit te lichten en aan te vullen met alternatieve oplossingen.
|
De student kan zowel schriftelijk als mondeling kritisch reflecteren over de eigen inbreng en het eigen handelen binnen een projectteam door kwaliteiten en werkpunten uit te lichten en aan te vullen met mogelijke alternatieve oplossingen.
|
De student toont zich zelfkritisch in het beoordelen van de eigen prestaties in dit opleidingsonderdeel.
|
De student kan op basis van kennis, ervaring, vaardigheden en attitudes
eigen nieuwe ideeën voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de
kunsteducatieve sector ontwikkelen en aan de realiteit toetsen via
gesprekken, samenwerkingen en actie-onderzoek.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan constructief samenwerken met collega’s en daarin initiatief nemen, deelnemen en leiding geven aan disciplinair en interdisciplinair teamoverleg.
De student kan, zowel fysiek als digitaal, efficiënt overleggen, organiseren en samenwerken binnen een team en maakt hiervan een gestructureerd schriftelijk verslag met op te volgen taken en afspraken. |
De student kan met de gepaste houding constructief deelnemen aan vergaderingen.
|
De student beschikt over een passende beroepsattitude en kan constructief overleggen en samenwerken met collega’s uit het werkveld.
|
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om over onderwijskundige thema’s, het lerarenberoep, en zelf ontwikkelde strategieën voor de onderwijspraktijk te communiceren met collega’s en andere stakeholders in het onderwijs en kunstenveld en als professional deel te nemen aan het maatschappelijk debat.
De student kan een bijdrage leveren aan het maatschappelijke debat over begrippen als inclusie, multiperspectiviteit, duurzaamheid en domeinoverschrijdend werken. |
De student kan de interactie facilliteren tussen het kunstenveld, het onderwijs en de arbeidsmarkt.
|