Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat Internet of Things, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Joncheere Zoë, Stevens Wouter
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Communiceren behandelt de sociale en communicatieve vaardigheden die nodig zijn voor een functie in de IT-sector.
Het olod Communiceren bereidt voor op het opstellen van documentatie en het communiceren in teamverband.
OLR-Leerdoelen (lijst)
06: Samenwerken: Werkt constructief en flexibel samen in team voor het plannen en uitvoeren van de goedgekeurde IoT-opdracht en neemt hierin de gepaste verantwoordelijkheid op.
De student gebruikt correcte communicatievaardigheden in een vergadering.
|
De student beoordeelt de samenwerking met medestudenten aan de hand van een peerreviewdocument.
|
08: Communiceren: Communiceert op een gepaste manier in een sterk geglobaliseerde, internationale en meertalige beroepsomgeving.
De student geeft een professionele presentatie. |
De student communiceert mondeling over het geleverde werk, aangepast aan de doelgroep.
|
De student rapporteert schriftelijk over het geleverde werk, aangepast aan de doelgroep.
|
De student documenteert zijn/haar werkzaamheden.
|
Leerinhoud
Basisprincipes van synchrone communicatie:
- Feedback geven en ontvangen
- Gesprekstechnieken
- Teamwerking
- Vergadertechnieken (notuleren, rapporteren, presenteren)
Basisprincipes van asynchrone communicatie:
- Documenteren
- E-mailvaardigheden
- Overlegplatformen gebruiken
Basisprincipes van solliciteren:
- CV opmaken
- Motivatiebrief schrijven
- Sollicitatiegesprek
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Het cursusmateriaal wordt via Digitap ter beschikking gesteld.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 60,00 | Deelcijfer behaald door individuele opdrachten. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 60,00 | Deelcijfer behaald door individuele opdrachten. |
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 40,00 | Deelcijfer behaald door opdrachten in groep. Geen tweede examenkans mogelijk voor dit deelexamen. |
Toetsing (tekst)
Aanwezigheid op evaluatieactiviteiten is verplicht.
Evaluatieactiviteiten zijn bijvoorbeeld: (deel)examens, tussentijdse toetsen, inleveren van een (groeps)taak en opdrachten, een (groeps)presentatie, gastcollege, een studiebezoek, ...
Je wettigt je afwezigheid bij evaluatieactiviteiten tijdens de lesweken (en dus buiten de examenreeks) door een geldig medisch attest in geval van ziekte of het nodige bewijsmateriaal voor een andere overmachtssituatie te uploaden voor aanvang van de evaluatieactiviteit via de module ‘Mijn afwezigheden’ via iBaMaFlex.
Je contacteert tevens de lector en eventuele teamleden (indien groepswerk) via mail van je afwezigheid vóór aanvang van de evaluatie-activiteit.
Er wordt een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit gegeven indien de student afwezig is. De student kan voor de betrokken evaluatieactiviteit de afwezigheid inhalen enkel indien de afwezigheid gewettigd is en het organisatorisch en/of didactisch mogelijk is.
De student maakt, binnen de 3 werkdagen na het gemiste evaluatieactiviteit, zelf per e-mail een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop dit kan ingehaald worden. Neem je niet deel aan de ingehaalde evaluatieactiviteit dan kan je deze niet meer inhalen en wordt er een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit toegekend.