Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat Internet of Things, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Roelants Dieter
Andere co-titularis(sen): Doggen Stijn
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod IoT Programming behandelt de basis van programmeren binnen de IoT, gebruik makend van Python. De student werkt zelfstandig een project uit met behulp van de aangeleverde tools.
Het olod IoT Programming behandelt versiebeheer met Git, voor documentatie van de code en het proces.
Het olod IoT Programming bereidt voor op IoT Applications.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: Ontwerpen: Analyseert een IoT-opdracht en bedenkt, in samenspraak met de klant/gebruiker en/of met collega-experten, één of meerdere technische oplossingen. Bepaalt, selecteert en verzamelt de benodigde componenten.
De student werkt een project uit volgens de gegeven specificaties. |
De student maakt gebruik van bestaande softwarebibliotheken. |
02: Uitvoeren: Ondersteunt de IoT-ontwikkelaar door de IoT-opdracht praktisch uit te voeren. Configureert, optimaliseert, programmeert en installeert IoT-systemen.
De student maakt gebruik van voorwaardelijke uitvoering in Python. |
De student maakt gebruik van loops in Python. |
De student maakt gebruik van lijsten in Python. |
07: Documenteren: Documenteert de eigen werkzaamheden en voorziet deze informatie conform de afspraken met de opdrachtgever.
De student documenteert zijn code. |
De student maakt gebruik van versiebeheer om zijn voortgang te documenteren. |
Leerinhoud
Basiskennis Python 3
- Datatypes
- Voorwaardelijke uitvoering
- Datastructuren
- Lussen
- Foutafhandeling
- Basis foutopsporing
- Functies
Documentatie met behulp van Markdown
Versiebeheer met Git
- Lokaal
- Remote
- Samenwerken
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Het cursusmateriaal wordt via Digitap ter beschikking gesteld.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | Eindresultaat en proces van de projectopdracht (permanent uitgesteld). |
Academiejaar | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 50,00 | Eindresultaat van de projectopdracht (momentopname na proces) |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 50,00 | |
Toetsing (tekst)
Aanwezigheid op evaluatieactiviteiten is verplicht.
Evaluatieactiviteiten zijn bijvoorbeeld: (deel)examens, tussentijdse toetsen, inleveren van een (groeps)taak en opdrachten, een (groeps)presentatie, gastcollege, een studiebezoek, ...
Je wettigt je afwezigheid bij evaluatieactiviteiten tijdens de lesweken (en dus buiten de examenreeks) door een geldig medisch attest in geval van ziekte of het nodige bewijsmateriaal voor een andere overmachtssituatie te uploaden voor aanvang van de evaluatieactiviteit via de module ‘Mijn afwezigheden’ via iBaMaFlex.
Je contacteert tevens de lector en eventuele teamleden (indien groepswerk) via mail van je afwezigheid vóór aanvang van de evaluatie-activiteit.
Er wordt een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit gegeven indien de student afwezig is. De student kan voor de betrokken evaluatieactiviteit de afwezigheid inhalen enkel indien de afwezigheid gewettigd is en het organisatorisch en/of didactisch mogelijk is.
De student maakt, binnen de 3 werkdagen na het gemiste evaluatieactiviteit, zelf per e-mail een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop dit kan ingehaald worden. Neem je niet deel aan de ingehaalde evaluatieactiviteit dan kan je deze niet meer inhalen en wordt er een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit toegekend.