Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat juridisch-administratieve ondersteuning, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Cornelis Sander, Heremans Ann
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Office Skills 1 behandelt het werken met MS outlook, e-mailetiquette en agendabeheer, alsook het werken met de verschillende informaticatoepassingen voor kantoorwerk.
Het olod Office Skills 1 bereidt de student voor op de administratieve opdrachten binnen Werkplekleren 3, Werkplekleren 4, Werkplekleren 5 en Werkplekleren 6. Het vormt tevens een basis voor de olods Office skills 2 en 3.
OLR-Leerdoelen (lijst)
02: De gegradueerde voert juridische documenten in en inventariseert en archiveert juridische documenten en voorwerpen via de courante software- en registratietoepassingen.
De student wisselt bestanden uit, archiveert gegevens, importeert en exporteert en houdt adressen bij via MS Outlook
|
10: De gegradueerde biedt administratieve ondersteuning aan de juridische organisatie en respecteert daarbij de bedrijfsinterne voorschriften en procedures.
De student plant en beheert afspraken, vergaderingen en taken zowel voor zichzelf als voor anderen
|
De student werkt in Outlook met e-mails en contactpersonen
|
De student maakt afspraken in Outlook, beheert taken en agenda's en belegt vergaderingen
|
De student past de e-mailetiquette toe
|
De student plant efficiƫnt afspraken
|
De student stelt correspondentie op volgens de NBN-normen
|
De student stelt correspondentie op volgens de huisstijl van een onderneming en volgens de deontologische regels
|
Leerinhoud
- Werken met e-mails en contactpersonen, afspraken maken, taken en agenda beheren,
vergaderingen beleggen, bestanden uitwisselen, gegevens archiveren, importeren en
exporteren en adressen bijhouden via MS Outlook.
- Opstellen van correspondentie en e-mail volgens de NBN-normen.
- Informaticatoepassingen voor kantoorwerk.
- Werken met actuele online tools (Dropbox, Google Drive ...).
Studiematerialen (lijst)
(Cursus)materiaal van de lector op de elektronische leeromgeving Digitap.Verplicht Begeleidende boeken (niet verplicht) - zie studiewijzer.Verplicht Online (video)tutorialsVerplicht StudiewijzerVerplicht Digitap APVerplicht - Auteur: AP Hogeschool Antwerpen
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
- (Cursus)materiaal van de lector op de elektronische leeromgeving Digitap.
- Begeleidende boeken (niet verplicht) - zie studiewijzer.
- Online (video)tutorials.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 75,00 | Digitaal examen |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 25,00 | Evaluatievoorwaarden: zie studiewijzer.
|
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | Digitaal examen |
Toetsing (tekst)
Zie digitap voor eventuele verdere instructies.