Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Productieproces behandelt verschillende mediatechnieken. De student krijgt een technisch overzicht van de verschillende mediakanalen en het productieproces ervan.
Het olod bereidt voor op een gedegen kennis van zaken wat betreft de technische aspecten van de verschillende media.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de gepaste (software)tools en (online) applicaties voor het uitvoeren van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student somt op en beschrijft de verschillende publicatievormen
|
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student herkent technische eigenschappen van bepaalde media
|
De gegradueerde voert marketing/communicatieactiviteiten uit en draagt zo bij tot de bedrijfs- of organisatiedoelstellingen.
De student somt de verschillende tussenstappen in het productieproces op en welke partijen hierbij betrokken zijn
|
De student volgt een bestelling op van aanvraag tot aflevering
|
De student beschrijft de gebruikte technieken en apparatuur in het productieproces
|
De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele en audiovisuele content en ontwikkelt eenvoudige platforms om die content te verspreiden.
De student voert met een grafisch programma uitgebreide aanpassingen uit op fotomateriaal
|
Leerinhoud
- overzicht van de verschillende media (grafisch, fotografisch, audio en visueel)
- publicatievormen
- technische eigenschappen van de verschillende media (Adobe Creative Cloud-pakket)
- het productieproces (van offline tot online)
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Adobe Creative Cloud-pakket.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 100,00 | Verplichte aanwezigheid op feedbackmomenten |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |