Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Cuypers Maryse, Fierens Koen
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In dit opleidingsonderdeel worden je kennis en vaardigheden die nuttig zijn om je in een professionele omgeving, vlot en accuraat in het Engels te kunnen uitdrukken - zowel verbaal als schriftelijk - uitgediept naar niveau B1+ (CEFR), met aandacht voor jargon (communicatie).
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de gepaste (software)tools en (online) applicaties voor het uitvoeren van de marketing/communicatieactiviteiten.
| De student kiest de gepaste digitale tool.
|
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
| De student past zijn communicatiestijl aan de doelgroep en het communicatieformat aan
|
De gegradueerde verifieert informatie, schrijft teksten in het Nederlands en het Engels en redigeert teksten in het Nederlands.
| De student verdiept zijn kennis van de Engelse zinsbouw in het domein van communicatie
|
| De student communiceert vlot in het Engels (zowel schriftelijk als mondeling) op niveau B1+
|
| De student bereidt een gestructureerde presentatie in het Engels voor
|
| De student geeft een gestructureerde presentatie in het Engels
|
| De student breidt zijn beroepsgerichte Engelse woordenschat verder uit |
| De student drukt zich op gepaste, professionele wijze uit in het Engels
|
| De student ontwikkelt Engelstalige content voor digitale media |
Leerinhoud
- lezen en begrijpen van teksten op niveau B1+
- opstellen van zakelijke communicatie (schriftelijk) op niveau B1+
- aanscherpen van de kennis en het gebruik van de Engelse taal (mondeling en schriftelijk) op niveau B1+
- voorbereiden en geven van een presentatie in het Engels op niveau B1+ naar aanleiding van een bedrijfsbezoek in de communicatiesector
- creëren van Engelstalige digitale content op sociale mediakanalen
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Academiejaar | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 50,00 | Schriftelijk eindexamen |
| Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Tweede examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 50,00 | |
| Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 50,00 | |