Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 76,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel Digitale vaardigheden leer je verschillende skills en toepassingen voor online media. Hoe stel je een goed contentplan op? Welke statistieken zijn belangrijk in Google Analytics? Met welke tools krijg ik feedback van mijn klanten?
Kortom, het olod Digitale vaardigheden stoomt je klaar om aan de slag te gaan met online media van A tot Z.
OLR-Leerdoelen (lijst)
OLR 2: De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student verspreidt digitale content
|
De student past de basisprincipes van online marketing toe
|
De student geeft de belangrijkste aandachtspunten bij het opbouwen van een website weer |
De student voert eenvoudige aanpassingen en updates door aan een website |
De student bouwt een website met eenvoudige tools. |
OLR 3: De gegradueerde zet hulpmiddelen in om de impact van een boodschap te meten en te interpreteren.
De student interpreteert gegevens verkregen via Google Analytics correct
|
De student schetst de werking van online acquisitie en kan een SEO-advies interpreteren
|
De student beschrijft het belang van personalisatie, volgbaarheid, traceerbaarheid en conversie bij social media
|
OLR 8: De gegradueerde voert marketing/communicatieactiviteiten uit en draagt zo bij tot de bedrijfs- of organisatiedoelstellingen.
De student schetst de structuur van een basic digitaal marketingplan op basis van een SMART doelstelling.
|
OLR 11: De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
|
OLR 12MAR: De gegradueerde controleert data op validiteit en betrouwbaarheid, bewerkt deze tot informatie en kan deze interpreteren.
De student verzamelt en verwerkt data.
|
OLR 13MAR: De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele content.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
|
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
|
De student creëert digitale content.
|
Leerinhoud
- Het bouwen van een website in Wordpress
- Ontwikkelen van een contentplan voor digitale media in lijn met de digitale strategie
- Contentcreatie sociale media
- Adverteren op sociale media
- SEO, SEA en Google Analytics
- Mailing marketing
- Feedback implementatie
- Wetgeving rond gegevensgebruik (GDPR) en beeldgebruik
Studiematerialen (lijst)
Cursus digitale vaardigheden: marketingVerplichtStudiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal via Digitap.
Cursus aan te kopen via Universitas.
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Een digitaal marketingplan in 100 dagen - Bert Van Wassenhove
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 100,00 | |