Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, Bollaerts Bart, Van den Broeck Peter
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
In het olod Marketing project werken de studenten aan een eigen onderzoek of project. Dat kan zijn het praktisch uitvoeren van een marktonderzoek en het beoordelen van relevante, kwalitatieve en kwantitatieve informatie. Een andere optie is het mee uitwerken van een concreet geformuleerde marketing-en/of salesgerichte opdracht.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde verzamelt en registreert data en informatie, en kan deze presenteren, gebruikmakend van de gepaste (digitale) tools.
De student doet voorstellen aangaande de wijze waarop gegevens verzameld worden
|
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student merkt eventuele problemen op en signaleert deze gepast
|
De student gaat authentiek om met weerstand en bezwaren
|
De student past de boodschap aan zijn doelgroep aan
|
De gegradueerde toont initiatief, werkt constructief samen in team en communiceert efficiënt en met aandacht voor de diversiteit.
De student werkt constructief samen met klasgenoten en contactpersonen uit het werkveld
|
De student benadert en overtuigt respondenten om deel te nemen aan het onderzoek
|
De student communiceert helder en duidelijk
|
De gegradueerde plant en organiseert het eigen werk en neemt hiervoor verantwoordelijkheid.
De student doet voorstellen aangaande de planning van het project
|
De student volgt de uitvoering van het project op in functie van de planning
|
De student gaat confidentieel om met verkregen info
|
De student waakt over de samenhang om een coherent geheel te behouden bij het ondersteunen van de uitvoering van het marktonderzoek
|
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student deelt kennis in functie van het permanent ontwikkelen van eigen deskundigheid
|
De student doet verbetervoorstellen op basis van bevindingen
|
De gegradueerde controleert data op validiteit en betrouwbaarheid, bewerkt deze tot informatie en kan deze interpreteren.
De student verwerkt de data op een gebruiksvriendelijke manier
|
De student controleert de kwaliteit van de verkregen data
|
De student verzamelt data via enquêtes in functie van het marktonderzoek
|
Leerinhoud
De student kiest tussen:
o Het praktisch uitvoeren van een marktonderzoek en het beoordelen van relevante, kwalitatieve en kwantitatieve informatie OF
o Het mee uitvoeren van een concreet geformuleerde marketing-en/of salesgerichte opdracht
• In samenwerking met een bedrijf of organisatie die de studenten mee begeleidt
• De studenten werken in groep aan een project
• Aandacht voor het product (eindresultaat) als het proces
• Organiseren van projecten en acties
• Onderling verdelen van taken binnen één projectgroep
• Communicatieve vaardigheden: afstemmen met en rapporteren aan de opdrachtgever (organisatie) en de school (lectoren)
• Doelgericht communiceren naargelang de doelgroep
• Initiatief nemen
• Verbetervoorstellen formuleren
• Werken met IT tools en Office Tools
• Afleveren van eindproducten voor het bedrijf of de organisatie
• Afleveren van eindverslag dat de basis vormt voor een afsluitende groepsdiscussie
• Afleveren individueel rapport
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 100,00 | Geen tweede examenkans mogelijk. |