Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digital marketing skills35299/2786/2223/1/95
Studiegids

Digital marketing skills

35299/2786/2223/1/95
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Vanderfaeillie Karl
Andere co-titularis(sen): Van der Bruggen Maite
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2022 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Digital Marketing.

Korte omschrijving

In dit opleidingsonderdeel krijg je de meest relevante digitale marketingskills onder de knie. Je leert werken met handvaten die een hands-on digital marketeer ook gebruikt. Leer state of the art digitaal materiaal ontwerpen zoals: captions, posts, landingspagina’s, reels, … of schud een vakkundig digitaal rapport uit jouw mouw! Kortom, een veelzijdig traject waar jouw creativiteit én jouw analytisch vermogen beiden geprikkeld zullen worden. 

OLR-Leerdoelen (lijst)

OLR MAR 1.0 - De bachelor BM/MAR heeft inzicht in (digitale) marketingstrategie en-tactiek, marktanalyse, marketingcommunicatie en sales, in algemene bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde, veranderende en (inter-) nationale context.
Je begrijpt de output van digitale analyse instrumenten (google analytics, insights...).
Je vergelijkt verschillende instrumenten en kanalen voor toepassingen van de direct marketing, e-mail marketing en social media marketing mix.
Je lokaliseert de meest courante grafische programma's.
Je onderzoekt de samenhang tussen website, sociale media en e-mailmarketing.
Je ontwikkelt eenvoudige grafische beelden rekening houdend met grafische basisprincipes.
Je maakt een digitaal analyserapport.
Je maakt een wireframe voor een website op.
Je past de verschillende fases van de digitale customer journey toe.
Je optimaliseert op basis van een analyse over de inhoud van een website de vindbaarheid op zoekmachines.

Leerinhoud

  • direct marketing mix maken en toepassen (e-mailmarketing, social media, ...) 
  • meest courante grafische programma's gebruiken 
  • samenhang tussen website, social media en e-mailmarketing begrijpen en toepassen
  • meest relevante digital creatives maken (video's, reels, posts, captions schrijven, e-mail sequences opstellen, landingspagina's ontwerpen, lead magnets ontwerpen, ...) 
  • digitale rapporten opstellen 
  • verschillende fases van een digitale journey toepassen 
  • SEO optimalisaties maken om rankings te bevorderen 

Studiematerialen (lijst)

lesmateriaal op digitapVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges6,00 uren
  • Omschrijving: Interactiecollege
Practicum en/of oefeningen18,00 uren
  • Omschrijving: Simulatie-oefeningen
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren
  • Omschrijving: Begeleide zelfstudie & zelfstandig werk

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Vaardigheidstoets in de examenreeks60,00Werkstuk en/of presentatie
Open boek
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks60,00Werkstuk en/of presentatie
Open boek
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)40,00Werkstuk en/of presentatie
Open boek