Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Brand Expert Class36573/2814/2223/1/50
Studiegids

Brand Expert Class

36573/2814/2223/1/50
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Keuzeoptie:
    • Lab vanaf jaar 2 sem 4: BDL
    Afstudeerrichting:
    • grafimediatechnologie
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket Brand Expert Class
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Titularis: Van Hecke Bavo
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2022 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Binnen Brand Expertclass Branding finaliseren we onze theoretische kennis en maak je kennis met diverse mogelijkheden om een volledige brand experience te creëren. We kijken verder dan enkel het visuele aspect en ontdekken toepassingen waarbij alle zintuigen worden aangesproken. We onderzoeken hoe anderen hier succesvol mee aan de slag gaan en leren hoe we dit optimaal kunnen of kunnen laten toepassen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Understand
Je houdt rekening met de technische mogelijkheden en beperkingen van diverse toeleveranciers.
Je kan vlot communiceren met specialisten uit het werkveld in het juiste jargon.
Explore
Je denkt een doeltreffende brand experience uit waarbij alle zintuigen worden aangesproken.
Materialize
Je stelt een gerichte briefing op voor diverse toeleveranciers. 

Leerinhoud

Volgende thema's komen aan bod:

  • Merkstrategie
  • Brand Design
  • Mentale & visuele merkidentiteit
  • Flexible visual systems
  • Sound Design
  • Geurmarketing
  • Custom corporate typography
  • Signage & wayfinding

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Het cursusmateriaal bestaat uit het verplicht aan te kopen boek "Brand Design" van Ruud Boer (ISBN: 978-90-430-3611-5) en zal aangevuld worden met extra lesmateriaal dat digitaal beschikbaar gemaakt zal worden via Digitap door de titularis.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennis- en inzichtstoets in de examenreeks100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

Inzendingen voor evaluatie bestaan steeds uit eigen werk en worden ingediend binnen de voorziene deadlines. Indien gedachtegoed, beelden of teksten, ideeën, ontwerpen of delen van ontwerpen van anderen worden gebruikt, dienen de auteur, ontwerper en / of locatie van het werk duidelijk vermeld te worden om plagiaat – en dus examenfraude – te vermijden.

Opmerking: de effectieve examenvorm wordt gecommuniceerd via Digitap. De effectieve examentijd wordt gecommuniceerd via Webuntis.

Afwezigheid tijdens de lesweken buiten de examenreeks

Je wettigt jouw afwezigheid. Dit doe je door een medisch attest (bij ziekte) of ander bewijsmateriaal (in geval van overmacht) up te loaden via iBamaflex in de module 'Mijn afwezigheden' voor de deadline van de opdracht of het moment waarop een presentatie of een verplichte lezing plaats vindt.

Mis je een indienmoment van een opdracht dan is een inhaalmoment mogelijk als jouw afwezigheid gewettigd is.
Mis je een presentatiemoment of lezing met verplichte aanwezigheid dan is het organisatorisch en didactisch niet mogelijk om dit in te halen in de meeste gevallen.
Contacteer in beide gevallen binnen de 3 werkdagen je lector om concrete afspraken te maken.

Tijdens de examenreeks is een andere procedure van toepassing. Deze vind je 'hier' terug.