Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat systeem- en netwerkbeheer, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Graduaat Internet of Things als Webtechnologie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Lettany Barbara
Andere co-titularis(sen): Willemen Vaya
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Korte omschrijving
Het olod Webtechnologie behandelt het creëren van interactieve en grafische websites met behulp van HTML, CSS
Het olod Webtechnologie bereidt voor op het creëren van een volledige statische website.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde past de standaarden van datacommunicatie en netwerken correct toe om kwaliteitsvol werk af te leveren.
De student gebruikt de juiste bestandsformaten voor beeld, video en audio voor gebruik op het web.
|
De gegradueerde installeert, configureert en test clients en servers in een professionele virtuele of fysieke omgeving.
De student host/structureert websites op een webserver.
|
De gegradueerde implementeert en onderhoudt besturingssystemen, applicaties en netwerkservices.
De student realiseert een website in HTML en CSS op basis van een gegeven wireframe/mockup.
|
De student realiseert een website in HTML en CSS op basis van een gegeven ontwerp.
|
De student past HTML toe voor de constructie van een webpagina en hedendaagse webfunctionaliteiten.
|
De student voegt eenvoudige JavaScript-functionaliteiten toe aan een website.
|
De student hanteert een correcte syntax en semantiek bij de structurele opbouw in HTML, CSS, JavaScript.
|
De gegradueerde verzamelt informatie, documenteert, communiceert en rapporteert over het geleverde werk, afgestemd op de doelgroep. De gegradueerde gebruikt hiervoor het gepaste anderstalige vakjargon.
De student documenteert de constructie van zijn/haar website op heldere wijze.
|
Leerinhoud
Basis voor het structureren van webpagina's in HTML m.b.v. Bootstrap:
De bouwstenen: elementen, tags en attributen
Structuur kunnen geven aan teksten met semantische HTML-elementen
Lijsten, andere tekstmarkeringen en speciale tekens
Koppelingen
Werken met tabellen
Basis voor het vormgeven van webpagina’s in CSS m.b.v. Bootstrap:
De opbouw van stijlregels en waar die komen te staan
Het gebruik van lettertypen en de opmaak van tekst en menu’s
Gebruikmaken van eenvoudige en meer geavanceerde selectors
Lay-outtechnieken: boxmodel, grid lay-out en flexbox
Kleurgebruik en achtergrondafbeeldingen
Responsive webdesign met media queries met een mobile first-aanpak
Basis van de werking van webpagina's:
Filestructuur op webserver
Bestandsformaten
API-uitlezen d.m.v. Postman
API-data m.b.v. bestaand script uitlezen op webpagina
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Het cursusmateriaal wordt via Digitap ter beschikking gesteld.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Aanwezigheid op evaluatieactiveiten is verplicht
Evaluatieactiviteiten zijn bijvoorbeeld: (deel)examens, tussentijdse toetsen, inleveren van een (groeps)taak en opdrachten, een (groeps)presentatie, gastcollege, een studiebezoek.
Je wettigt je afwezigheid bij evaluatieactiviteiten tijdens de lesweken (en dus buiten de examenreeks) door een geldig medisch attest in geval van ziekte of het nodige bewijsmateriaal voor een andere overmachtssituatie te uploaden voor aanvang van de evaluatieactiviteit via de module ‘Mijn afwezigheden’ via iBaMaFlex.
Er wordt een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit gegeven indien de student afwezig is. De student kan voor de betrokken evaluatieactiviteit de afwezigheid inhalen enkel indien de afwezigheid gewettigd is en het organisatorisch of didactisch mogelijk is.
De student maakt, binnen de 3 werkdagen na het gemiste evaluatieactiviteit, zelf per e-mail een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop dit kan ingehaald worden. Neem je niet deel aan de ingehaalde evaluatieactiviteit dan kan je deze niet meer inhalen en wordt er een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit toegekend.
toestemming kreeg om de opdracht later in te dienen dan de opgegeven deadline.