Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Client Relations skills & Sales BuLa/237112/2790/2223/1/17
Studiegids

Client Relations skills & Sales BuLa/2

37112/2790/2223/1/17
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Bachelor in organisatie & management, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • Business & Languages
    Keuzepakket:
    • BuLa TS2 - module 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Hye Dirk
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 05.12.2022 (2de module)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

De Bachelor Office Management werkt stipt, snel, doelmatig , ordelijk en nauwkeurig.
De student luistert actief.
De Bachelor Office Management beheerst het Nederlands en minstens 3 vreemde talen (E, FR, D, S). De Bachelor Office Management onderhoudt de interne, externe en interculturele communicatie zowel schriftelijk als mondeling ( telefonie, communicatie, correspondentie, notuleren ..). De Bachelor Office Management kan vragen en wensen van stakeholders correct inschatten en speelt daarop in, hij/zij reageert empatisch in alle professionele situaties en toont zich hierbij steeds discreet conform de beroepsdeontologie en bedrijfscultuur.
De student behandelt gegronde en ongegronde klachten.
De student brengt slecht nieuws.
De student stelt professionele mailings op.
De Bachelor Office Management is loyaal en respecteert bestaande de beroepsdeontologie en de bedrijfscultuur.De Bachelor Office Management stelt zich dienstverlenend, klantgericht en commercieël op.
De student behandelt gegronde en ongegronde klachten.
De student luistert actief.
De Bachelor Office Management is zich bewust van zijn eigen verantwoordelijkheden en evalueert zijn eigen handelen. De Bachelor Office Management organiseert zelfstandig administratieve en organisatorische opdrachten en voert deze systematisch uit. De Bachelor Office Management is kritisch, spoort problemen op en formuleert daaruit een probleemstelling. De Bachelor Office Management kan voor een continuiteit zorgen bij afwezigheid van het management.
De student gaat om met "lastige mensen".
1.3 Je zorgt voor efficiënte informatiedoorstroming en -verwerking.
De student communiceert klantgericht.
2.3 Je signaleert problemen en draagt bij tot de oplossing ervan.
De student plaatsts een klacht in een juiste context.
3.4 Je neemt jouw verantwoordelijkheid op voor de goede gang van zaken binnen de organisatie.
De student vertoont attitudes die positief uitstralen op een organisatie.
4.3 Je denkt innovatief en creatief en doet suggesties om problemen aan te pakken.
De student kan het volledige verkoopproces bespreken en uitvoeren.
7.0 Je voert efficiënt opdrachten uit binnen deadlines en budgetten en werkt oplossingsgericht naar een resultaat.
De student houdt een overtuigende verkooppresentatie.
9.2 Je voert interne en externe communicatie zowel schriftelijk als mondeling met oog voor interculturele nuances.
De student stelt professionele mailings op.
De student geeft professionele presentaties en bereidt ze voor. 
9.3 Je schat vragen en wensen van stakeholders correct in en stemt je communicatie af op de doelgroep.
De student verwerft de vaardigheid om een commercieel gesprek te voeren.
9.4 Je gaat in dialoog, argumenteert onderbouwd, professioneel en empatisch.
De student brengt slecht nieuws.
De student lost conflicten op. 
11.1 Je bouwt een netwerk uit en onderhoudt je contacten op een professionele manier.
De student bouwt een professioneel netwerk uit.
11.2 Je hanteert de gepaste gespreks- en onderhandelingstechnieken in je professionele omgeving.
De student gaat om met "lastige mensen".
12.2 Je stelt je dienstverlenend en klantgericht op.
De student behandelt gegronde en ongegronde klachten.
De student luistert actief.
De student communiceert klantgericht.

Leerinhoud

Reputatiemanagement
Klantentevredenheid
Conflicthantering
Onderhandelingstechnieken
Klachtenbehandeling
Slecht nieuws brengen
Mensen motiveren
Professionele mailings
Presentatietechnieken

Non-verbale communicatie

Assertieve communicatie

Telefoon als bondgenoot

Studiematerialen (lijst)

Presentaties powerpointVerplicht
Digitap APVerplicht
  • Auteur: AP Hogeschool Antwerpen

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen52,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00Schriftelijk examen over de geziene leerstof.
AcademiejaarKennis- en inzichtstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)20,00Actieve medewerking van de student aan bijvoorbeeld rollenspelen.
AcademiejaarProjectopdracht30,00Verkooppresentatie op het einde van de module. Zie Digitap voor verdere instructies.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennis- en inzichtstoets in de examenreeks70,00Indien de student in de eerste examenzittijd niet geslaagd was (dus minder dan 50% behaalde) dient hij in de tweede examenperiode die onderdelen opnieuw te doen waarvoor hij minder dan 50% behaalde, behalve permanente evaluatie. De punten van de onderdelen waarvoor hij wel geslaagd was in de eerste examenperiode worden overgeheveld.
AcademiejaarProjectopdracht30,00Indien de student in de eerste examenzittijd niet geslaagd was (dus minder dan 50% behaalde) dient hij in de tweede examenperiode die onderdelen opnieuw te doen waarvoor hij minder dan 50% behaalde, behalve permanente evaluatie. De punten van de onderdelen waarvoor hij wel geslaagd was in de eerste examenperiode worden overgeheveld.