Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Graduaat Internet of Things, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: De Ridder Ward
Andere co-titularis(sen): Mertens Rob, Smets Marc, Van Loo Erwin
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Korte omschrijving
Het olod Digitale Elektronica behandelt logische poorten, digitale schakelingen, en methodes om deze schakelingen te vereenvoudigen.
Het olod Digitale Elektronica bereidt voor op het olod IoT Applications.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: Ontwerpen: Analyseert een IoT-opdracht en bedenkt, in samenspraak met de klant/gebruiker en/of met collega-experten, één of meerdere technische oplossingen. Bepaalt, selecteert en verzamelt de benodigde componenten.
De student begrijpt de werking van logische poorten. |
De student begrijpt de opbouw en werking van combinatorische schakelingen. |
De student begrijpt hoe talstelsels zijn opgebouwd en waarvoor ze gebruikt worden. |
De student gebruikt de logische poorten om combinatorische schakelingen op te bouwen. |
02: Uitvoeren: Ondersteunt de IoT-ontwikkelaar door de IoT-opdracht praktisch uit te voeren. Configureert, optimaliseert, programmeert en installeert IoT-systemen.
De student bouwt met behulp van combinatorische logica digitale schakelingen op. |
De student stelt digitale systemen samen, bestaande uit combinatorische elementen. |
03: Opleveren: Test de IoT-systemen, levert ze op en geeft instructies voor een correct en efficiënt gebruik.
De student simuleert digitale schakelingen. |
De student vereenvoudigt logische schakelingen op een gestructureerde wijze. |
De student verifieert de correcte werking van schakelingen. |
De student optimaliseert een digitale logische schakeling. |
Leerinhoud
- Talstelsels
- Digitale poorten
- Booleaanse algebra
- Karnaugh
- Combinatorische schakelingen ontwerpen, bouwen en testen
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Het cursusmateriaal wordt via Digitap ter beschikking gesteld.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 30,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 30,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 30,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 30,00 | |
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 40,00 | |
Toetsing (tekst)
Aanwezigheid op evaluatieactiviteiten is verplicht.
Evaluatieactiviteiten zijn bijvoorbeeld: (deel)examens, tussentijdse toetsen, inleveren van een (groeps)taak en opdrachten, een (groeps)presentatie, gastcollege, een studiebezoek, ...
Je wettigt je afwezigheid bij evaluatieactiviteiten tijdens de lesweken (en dus buiten de examenreeks) door een geldig medisch attest in geval van ziekte of het nodige bewijsmateriaal voor een andere overmachtssituatie te uploaden voor aanvang van de evaluatieactiviteit via de module ‘Mijn afwezigheden’ via iBaMaFlex.
Je contacteert tevens de lector en eventuele teamleden (indien groepswerk) via mail van je afwezigheid vóór aanvang van de evaluatie-activiteit.
Er wordt een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit gegeven indien de student afwezig is. De student kan voor de betrokken evaluatieactiviteit de afwezigheid inhalen enkel indien de afwezigheid gewettigd is en het organisatorisch en/of didactisch mogelijk is.
De student maakt, binnen de 3 werkdagen na het gemiste evaluatieactiviteit, zelf per e-mail een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop dit kan ingehaald worden. Neem je niet deel aan de ingehaalde evaluatieactiviteit dan kan je deze niet meer inhalen en wordt er een 0 op de betrokken evaluatieactiviteit toegekend.