Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Postgraduaat Immersive storytelling in virtual reality, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
15 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 375,00 uren
Korte omschrijving
De beoordeling van dit opleidingsonderdeel gebeurd tijdens het individueel project. Je kiest zelf de technologie waarmee je gaat werken: Spark AR Studio, Unity (Engine), Unreal Engine en/of met 360°-beeldmateriaal. Door een eigen 360°- of VR-prototype te realiseren, leer je de basisprincipes van opleidingsonderdeel 1 én 2 (storytelling in VR én VR-tools/engines) toepassen in één individueel eindproject.
Leerinhoud
Leerdoelen: (OLR 4 en 5)
-De student voert alle stappen voor projectgericht werken uit tijdens eigen projecten
-De student werkt een eindproject uit in Spark AR Studio, Unity (Engine), Unreal Engine en/of met 360°-beeldmateriaal
-De student presenteert het eindproject
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal (powerpoints en tutorials) wordt beschikbaar gesteld door de titularis (= online leerplatform). Zelf notities maken tijdens de contacturen.
Toetsing (tekst)
Toetsing
Project: 60 % 15 ECTS (=individueel eindproject, of per twee, inclusief logboek)
Herkansing
Er zullen gelijkwaardige vervangsopdrachten uitgeschreven worden. Deze herkansing zal zelfstandig verlopen. Via mail kan wel advies gevraagd worden, behalve tijdens de sluitingstijden van de schoolvakanties. Voor elke module zullen er handleidingen/cursusmateriaal voorzien worden.