De studenten maken in groep een wetenschappelijk verslag van hun studie van enkele grote spelers uit een bepaalde economische, sociale of culturele sector.
Het eindresultaat voor facet Media Monitoring binnen WS4 is een document met verschillende onderdelen:
A.
- Oplijsting van de opgevolgde media (+ motivering)
- Excel-sheet per medium, chronologisch waarbij je ook al een conclusie maakt per
medium (in functie van de verschillende variabelen).
- Resultaten van de media-analyse: algemene conclusie + aanbevelingen
- Knipselmap van artikels/audiovisueel materiaal over het bedrijf met bibliografische
referenties. Tevens geef je een overzicht van relevante intermediaire zenders die al of niet via sociale media (influencers, belangrijke opiniemakers, columnisten,...) het imago & de reputatie van je organisatie kunnen beïnvloeden bij de publieke opinie.
B.
-Omschrijving van de 5 issues + knipselmap van artikels/audiovisueel materiaal met bibliografische referenties over issues zonder Excel.doc
Het eindresultaat voor facet PRV binnen WS4 is een schriftelijk verslag met verschillende onderdelen:
A. Boodschapanalyse
In dit deel worden de corporate communicatie-uitingen zoals huisstijl, mission statement, core values, communicatie over MVO,... onderzocht en de centrale boodschap van de organisatie wordt beschreven.
B. Communicatiebeleidsanalyse
Schets van een stakeholdernetwerk van de gekozen organisatie met voor elke stakeholdergroep gedefinieerd welke communicatiemiddelen worden ingezet, hoe die worden ingezet en waarom die worden ingezet. Dit in de vorm van matrices aangevuld met tekstuele uitleg. De organistie heeft geen geheimen meer op vlak van zowel interne als externe communicatie. Daarnaast wordt geschetst hoe de communicatiedienst van de gekozen organisatie eruit ziet en functioneert, welke taken behartigen zij zelf en welke taken besteden zij uit en waarom.
Je eindigt met een kritische en onderbouwde evaluatie van het communicatiebeleid van de gekozen organisatie en reikt kansen aan voor de toekomst.
Deze opdracht wordt uitgevoerd op basis van deskresearch en op basis van een interview met de communicatieverantwoordelijke van de gekozen organisatie.
Het eindresultaat voor het facet Marketing is een paper over het marketingbeleid van een bedrijf. De naam van dit bedrijf dient goedgekeurd te worden door de coördinator van workshop 4. De paper dient volgende onderdelen te bevatten:
Deel 1: Algemene voorstelling van het bedrijf & Voorstelling van het marketingbeleid van het gekozen bedrijf
Deel 2: Omgevingsanalyse van het bedrijf op micro-, meso- en macroniveau
Deel 3: Bespreking van de marketingmix van het bedrijf
Deel 4: Marketingaudit van het bedrijf
-BCG-analyse
-Curry-analyse
-Abell en Hammond-analyse
-Price-match quality model
Deel 5: Conclusie en SWOT-analyse
Deze opdracht wordt uitgevoerd op basis van deskresearch en op basis van een interview met de marketingverantwoordelijke van de gekozen organisatie.
Het eindresultaat voor het
facet Rapporteringstechnieken is gebaseerd op de paper Marketing en de vergaderverslagen. De rapportage van die paper is zakelijk en wetenschappelijk correct. En de vergaderverslagen (notulen) zijn opgesteld met een sjabloon volgens het principe 'essentie-per-thema'.