Academiejaar
2023-24
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van den Broeck Peter
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel Sales- en accountsupport behandelt de rol en de plaats van de salesafdeling in een organisatie. De student leert hoe de samenwerking tussen de sales- en de marketingdepartement verloopt. Er wordt praktisch bekeken hoe er aan klantenmanagement en acquisitie gewerkt wordt. Ten slotte bekijken we hoe een offerte dient opgesteld te worden en behandelen we prijs-, leverings- en betalingscondities.
Het opleidingsonderdeel Sales- en accountsupport bereidt de student verder voor op een functie als sales representative of customer service medewerker.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
| De student gaat in een gesimuleerde situatie op constructieve wijze om met de moeilijkheden en de negatieve gevoelens die met interculturele ontmoetingen gepaard kunnen gaan.
|
De gegradueerde controleert data op validiteit en betrouwbaarheid, bewerkt deze tot informatie en kan deze interpreteren.
| De student geeft data in het CRM-systeem in
|
| De student haalt data uit het CRM-systeem en zet deze gepast in
|
De gegradueerde biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
| De student brengt opdrachten voortkomende uit het salesplan tot een goed einde
|
| De student herkent de wijze waarop sales in een onderneming georganiseerd wordt
|
| De student duidt de rol van sales in een organisatie
|
| De student duidt de plaats van sales in een organisatie
|
| De student beschrijft de samenwerking en de eventuele valkuilen tussen de marketing- en de salesafdeling
|
| De student maakt een offerte op
|
| De student verduidelijkt prijs-, leverings- en betalingscondities en volgt deze op
|
| De student onderscheidt de verschillende stappen in het online koopproces
|
| De student omschrijft de onderdelen van een webshop
|
| De student vergelijkt verschillende online betalingsmethodes
|
Leerinhoud
- De rol en plaats van sales in een organisatie
- De organisatie van sales
- Het salesplan
- Klantenmanagement en acquisitie
- E-commerce / shopify
Studiematerialen (lijst)
Cursus sales-en accountsupportVerplichtStudiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Cursus via Universitas.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Eerste examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 40,00 | |
| Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 60,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
| Moment | Vorm | % | Opmerking |
| Tweede examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 40,00 | |
| Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 60,00 | |