Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijke Academie van Antwerpen
APO138015/3045/2324/1/68
Studiegids

APO1

38015/3045/2324/1/68
Academiejaar 2023-24
Komt voor in:
  • Educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten, trajectschijf 1
    Afstudeerrichting:
    • beeldende kunsten
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Kockaerts Githa
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2023 (Academiejaar)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 90,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Begincompetenties (tekst)

Eindcompetenties van een academische masteropleiding in de beeldende kunst.
De Nederlandse taal voldoende beheersen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

De afgestudeerde beheerst de nodige kennis die de basiscompetenties voor leraren ondersteunt en kan verbindingen leggen met maatschappelijke thema's, uitdagende artistieke leeromgevingen creëren en ideeën ontwikkelen voor het (kunst-)onderwijs.
Je actualiseert, verbreedt, verdiept en verbindt kennis en vaardigheden en dat deel je in gesprekken.
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om, zelfstandig, kritisch en reflectief het beschikbare (inter)nationaal onderzoek op academisch niveau in het domein van het leraarschap in het algemeen en de eigen discipline in het bijzonder te kunnen ontsluiten en inzichten toe te passen.
Je selecteert bronnen relevant voor je onderzoeksvraag.
Je vergelijkt de onderzoeksresultaten van een internationaal en een nationaal onderzoek en je trekt hieruit een toepasbare conclusie.
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om een volledige onderzoekscyclus te doorlopen, relevant voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector.
Je formuleert onder begeleiding een onderzoeksvraag inclusief de daarmee samenhangende subvragen en je onderbouwt de relevantie ervan.
Je analyseert mogelijke onderzoeksmethodieken en je gebruikt de meest geschikte methodiek(en) om je onderzoeksvraag te beantwoorden.
Je integreert de opgedane kennis en inzichten uit literatuurstudie en onderzoeksmethodieken in de onderzoeksoutput.

Leerinhoud

Tijdens de lessen doorlopen we de volledige onderzoekscyclus door in te zoomen op elk facet van praktijkgebaseerd onderzoek. Deze lessen zijn een rechtstreekse voorbereiding op APO 2.



Studiematerialen (tekst): Verplicht

Aanvullende informatie vind je op DigitAP.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen66,00 uren
  • Duur: Academiejaar

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeReflectieopdracht permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

In de studiewijzer op DigitAP staan gedetailleerde instructies en beoordelingscriteria.