De afgestudeerde creërt een positief leer- en leefklimaat en ondersteunt door doelgerichte activiteiten en formele en informele interacties de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing van lerenden.
Je professionaliseert je in 21ste eeuwse vaardigheden (digitale geletterdheid; probleemoplossend vermogen, creativiteit; kritisch denken; softskills; ... ) in functie van het welslagen van je collectief onderzoek. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan de organisatie van onderwijs- en leeractiviteiten efficiënt op korte en lange termijn plannen, met het oog op het evidence informed creëren van een gestructureerde, creatieve, veilige en stimulerende artistieke leeromgeving.
Je organiseert een presentatie-avond waarbij je op een inspirerende wijze over het onderzoek rapporteert met aandacht voor de presentatie-opbouw, de inhoud en de resultaten van het onderzoek en professionele presentatieskills (taalgebruik; stemvolume; lichaamshouding; ...). |
Je organiseert testcases in functie van je onderzoek en voert ze zelfstandig uit. |
De afgestudeerde communiceert adequaat met ouders/verzorgers met diverse taalachtergronden en stimuleert de betrokkenheid en het samen ontwikkelen van constructieve strategieën om het leerproces van de lerenden te ondersteunen en te stimuleren.
Je communiceert op een duidelijke en heldere manier waarbij de communicatiestijl en woordenschat is aangepast aan de
doelgroep. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan constructief samenwerken met externe partners met het oog op het verrijken van het onderwijs- en vormingsaanbod en het faciliteren van de interactie tussen kunstenveld, onderwijs en arbeidsmarkt.
Je communiceert op een duidelijke en heldere manier waarbij de communicatiestijl en woordenschat is aangepast aan de
doelgroep. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om, zelfstandig, kritisch en reflectief het beschikbare (inter)nationaal onderzoek op academisch niveau in het domein van het leraarschap in het algemeen en de eigen discipline in het bijzonder te kunnen ontsluiten en inzichten toe te passen.
Je selecteert, vergelijkt en reflecteert zelfstandig en kritisch over bestaand (inter)nationaal onderzoek op academisch niveau en integreert deze inzichten in het collectief onderzoek. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten ontwikkelt een eigen visie op basis van de mogelijkheden en grenzen van verschillende theoretische paradigma’s in onderwijskundig, (vak)didactisch en vakinhoudelijk onderzoek.
Je ontwikkelt in dialoog met anderen een persoonlijke didactisch-artistieke visie op kunsteducatieve paradigma's in onderwijskundige, vakdidactische en vakinhoudelijke onderzoeksthema's. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om een volledige onderzoekscyclus te doorlopen, relevant voor het onderwijs, het kunstonderwijs en/of de kunsteducatieve sector.
Je formuleert zelfstandig een relevante onderzoeksvraag en bijhorende subvragen en kan deze analyseren, herformuleren en verdedigen. |
Je past een mix van onderzoeksmethodieken toe en/of ontwikkelt een eigen methodiek optimaal afgestemd op je onderzoeksvraag. |
Je voert een praktijkgebaseerd onderzoek uit en neemt hiervoor autonoom de beslissingen. |
Je creëert onderzoeksoutput die innovatief, relevant en toepasbaar is in de praktijk. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan op basis van een actieve en onderzoekende houding voor beroepsvernieuwing creatief bijdragen aan beleid en ontwikkeling van een school, culturele instelling en kunsteducatieve organisatie.
Op basis van ervaringen en inzichten kan je advies formuleren dat bijdraagt aan beroepsvernieuwing, beleid
en/of ontwikkeling van een school, culturele instelling of kunsteducatieve organisatie. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan door onderzoekend leren, kritische zelfevaluatie en -reflectie het eigen functioneren richting geven, bijsturen en vernieuwen.
Je reflecteert constructief en zelfkritisch over je eigen handelen in collectief verband en je optimaliseert pro-actief jouw intrapersoonlijke en interpersoonlijke vaardigheden. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten kan constructief samenwerken met collega’s en daarin initiatief nemen, deelnemen en leiding geven aan disciplinair en interdisciplinair teamoverleg.
Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid tijdens samenwerkingsmomenten. |
De educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten is in staat om over onderwijskundige thema’s, het lerarenberoep, en zelf ontwikkelde strategieën voor de onderwijspraktijk te communiceren met collega’s en andere stakeholders in het onderwijs en kunstenveld en als professional deel te nemen aan het maatschappelijk debat.
Je presenteert en publiceert je collectief onderzoek toegankelijk, gestructureerd en afgestemd op het brede werkveld. |
Je motiveert en verdedigt de gemaakte keuzes in je collectief onderzoek helder en overtuigend. |
Je rapporteert zowel mondeling als schriftelijk met oog voor taalcorrectheid in spelling, grammatica en woordkeuze over je onderzoek.
|