Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Expert Class Brand Experience38182/3103/2324/1/05
Studiegids

Expert Class Brand Experience

38182/3103/2324/1/05
Academiejaar 2023-24
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Keuzeoptie:
    • Lab vanaf jaar 2 sem 4: BDL
    Afstudeerrichting:
    • grafimediatechnologie
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket Brand Expert Class
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Druyts Stijn
Andere co-titularis(sen): Draulans Frederik, Van Hecke Bavo
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2023 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Binnen Expertclass ‘Brand Experience Design’ focussen we op de 3-dimensionale ervaringen die deel uitmaken van brands en branding. Door diverse lezingen, case studies, gastsprekers/brand innovators en site-visits worden gaan we dieper in op wat er zich vandaag de dag afspeelt op het gebied van Retail (brand) design, event design, workplace design, beurs standen, tentoonstellingen. We besteden ook aandacht over hoe brands te werk gaan in de Metaverse en we kijken wat deze Digitale 3D ruimte in de toekomst voor merken kan betekenen.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Understand
Je kan vlot communiceren met specialisten uit het werkveld in het juiste jargon.
Je bent vertrouwd met de aanpak van vooruitstrevende agencies en brands op het gebied van Brand Experience.
Je verricht relevant onderzoek naar baanbrekend werk op het gebied van Brand Experience Design.
Explore
Je verkent de grenzen van hoe een een brand met het ruimtelijke aspect kan omgaan.
Materialize
Je kan een 2D identiteit naar een ruimtelijke 3D ervaring vertalen volgens de verwachtingen van de klant.
Je kan een ruimtelijke 3D ervaring visueel vormgeven op professioneel niveau.

Leerinhoud

De volgende onderwerpen komen in dit olod aan bod:

  • Retail (brand) design
  • Event design
  • Workplace design
  • Tradeshows
  • Exhibition design
  • De Metaverse

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Het cursusmateriaal wordt digitaal beschikbaar gemaakt via Digitap door de titularis.

Hou bij dit olod rekening met extra kosten voor:

  • toegang tot LinkedIn Learning (+/- 25 euro, elk academiejaar te hernieuwen)
  • Adobe Creatieve software (+/- 75 euro, elk academiejaar te hernieuwen)

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)50,00indien- en presentatiemomenten kunnen in de examenperiode gepland worden - raadpleeg de studiewijzer voor de exacte afspraken
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks50,00
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks50,00

Toetsing (tekst)

Inzendingen voor evaluatie bestaan steeds uit eigen werk en worden ingediend binnen de voorziene deadlines. Indien gedachtegoed, beelden of teksten, ideeën, ontwerpen of delen van ontwerpen van anderen worden gebruikt, dienen de auteur, ontwerper en/of locatie van het werk duidelijk vermeld te worden om plagiaat – en dus examenfraude – te vermijden.

De effectieve examenvorm wordt gecommuniceerd via de studiewijzer in Digitap. De effectieve examentijd wordt gecommuniceerd via Webuntis.

Inhalen van een evaluatieactiviteit (opdracht-, presentatiemoment of activiteit met verplichte aanwezigheid) tijdens de lesweken is mogelijk op voorwaarde dat:

  • je je afwezigheid meldt via de module ‘Mijn afwezigheden’ in iBaMaFlex voor aanvang van de evaluatieactiviteit.
  • je binnen 2 kalenderdagen* na de evaluatieactiviteit jouw afwezigheid wettigt. Dit doe je door een medisch attest (bij ziekte) of ander bewijsmateriaal (in geval van overmacht) up te loaden via iBamaflex in de module 'Mijn afwezigheden'. Zorg ervoor dat je het origineel geldig medisch attest ook bewaart zodat dit in geval van onduidelijkheid alsnog kan worden opgevraagd.
  • je binnen 4 kalenderdagen* na de gemiste evaluatieactiviteit concrete afspraken maakt (live of via mail) met de titularis omtrent het tijdstip en de wijze waarop deze evaluatieactiviteit kan ** ingehaald worden.

* Indien de 2de kalenderdag een zaterdag, zondag, feest- of verlofdag is, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
** Niet elke evaluatieactiviteit kan ingehaald worden o.w.v. organisatorische of didactische redenen.

Tijdens de examenreeks is een andere procedure van toepassing. Deze vind je terug in het onderwijs- en examenreglement op student.ap.be.