Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
EN vakinhoud I.3 Taalbeschouwing36542/3307/2425/1/87
Studiegids

EN vakinhoud I.3 Taalbeschouwing

36542/3307/2425/1/87
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 1
    Keuzeoptie:
    • Engels
In andere opleidingen:
  • Educatieve bachelor secundair onderwijs (1 onderwijsvak, Antwerpen) als EN vakinhoud I.3 Taalbeschouwing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van Elsacker Annick
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

* Wat in de studiewijzer staat grondig doornemen en uitvoeren.
* Altijd alle gevraagde oefeningen voorbereiden
* Alle oefeningen uit je handboeken vooraf maken
* Eigen gestructureerde woordenlijsten (zoals uitgelegd in verplichte leerstof (eerste vijf units uit English Vocabulary in Use) aanleggen,

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: taal ontwikkelen
gebruikt vakterminologie correct en adequaat in diverse opdrachten en contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Leerbevordering: geschikte leerinhouden hanteren
hanteert essentiële ICT tools correct, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Past de vakgerelateerde basisprincipes, theoretische kaders en experimenten correct toe in gevarieerde opdrachten en contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte leerinhoud
Beheerst vakgerelateerde basiskennis en -vaardigheden bij in complexiteit toenemende contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Licht theoretische kaders toe, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Attitude: goesting
toont zich leergierig, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud

Leerinhoud

- De studenten verwerken de nodige grammatica. Ze kunnen Engelse grammaticale structuren herkennen en benoemen. Ze kunnen uitleggen hoe die structuren gevormd worden. Belangrijk hierbij is dat de studenten gebruik kunnen maken van metataal om grammatica te duiden.

- De studenten kunnen de grammaticale regels (op het niveau C1) praktisch toepassen.

- De studenten ontwikkelen inzicht in het onderscheid tussen grammatica op eigen niveau (C1) en grammatica op het niveau van de leerlingen (A1, A2 en B1)

- De studenten bestuderen taalstructuren via een contrastieve methode.

- De studenten activeren woordenschat (B2 / C1).

Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht
Het IPA (International Phonetic Alphabet)Verplicht
English Vocabulary in use: Upper-Intermediate Book with Answers and Enhanced eBookVerplicht€ 36,00
  • Auteur: M. McCarthy & F. O'Dell
Oxford Practice Grammar Advanced with key Updated editionVerplicht€ 30,00
  • Auteur: George Yule
Digitale leeromgevingVerplicht€ 5,00

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges6,00 uren
Practicum en/of oefeningen15,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets eenmalig tijdens de lesweken20,00Digitale toets ,
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks80,00Digitaal examen 90 minuten, Deze examentijd is exclusief de extra examentijd. Hiervoor mag je nog 1/4 tijd extra rekenen.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks100,00Digitaal examen 90 minuten, Deze examentijd is exclusief de extra examentijd. Hiervoor mag je nog 1/4 tijd extra rekenen.

Toetsing (tekst)

De student wordt beoordeeld op basis van de vooropgestelde competenties, leerdoelen, lesdoelen en beheersingsniveaus.
Deze lesdoelen en beheersingsniveaus staan in detail omschreven in de bij de ECTS-fiche/het OLOD behorende studiewijzer. De beoordeling/toetsing ervan gebeurt op basis van alle richtlijnen vermeld in deze studiewijzer.