Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
TE vakinhoud III.2 B-stroom (even jaren)36766/3307/2425/1/40
Studiegids

TE vakinhoud III.2 B-stroom (even jaren)

36766/3307/2425/1/40
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
    Keuzeoptie:
    • Techniek
In andere opleidingen:
  • Educatieve bachelor secundair onderwijs (1 onderwijsvak, Antwerpen) als TE vakinhoud III.2 B-stroom (even jaren)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): De Pooter JP, Vermeiren Kristel
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd/getolereerd).
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: taal ontwikkelen
gebruikt vakterminologie correct en adequaat in diverse opdrachten en contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Leerbevordering: geschikte leerinhouden hanteren
hanteert essentiële ICT tools correct, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Licht theoretische kaders toe, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Beheerst vakgerelateerde basiskennis en -vaardigheden, bij in complexiteit toenemende contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Demonstreert vakmanschap, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Past de vakgerelateerde basisprincipes, theoretische kaders en experimenten correct toe in gevarieerde opdrachten en contexten, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Attitude: engagement
Toont betrokkenheid, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud
Attitude: goesting
Toont de ambitie om zelfstandig of in groepsverband zijn kwaliteiten in te zetten, handelen/denken bij te sturen om onderwijsgerelateerde taken tot een goed einde te brengen, voor dit opleidingsonderdeel/de aangereikte inhoud

Leerinhoud

B-stroom

Vanuit de reeds verworven kennis en ervaringen binnen de verschillende domeinen van techniek wordt er zo veel mogelijk geëxtrapoleerd zodat projecten aangepast worden voor leerlingen van de B-stroom.
Naast innovatie en de vertaalslag naar de doelgroep staat realisatie hier centraal.

Toepassingen in de maatschappij en de industrie worden gekoppeld aan de beroepsgroepen en de verdere studiemogelijkheden voor de leerlingen.

Het opvolgen van de actualiteit en de evolutie van de ontwikkeling van huidige en nieuwe realisatiemogelijkheden is een belangrijk ankerpunt.

Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht
Basis set gereedschappen: schroevendraaiers, hamer, strip- en kniptang, combinatietang (zelf aankopen voor thuis)Verplicht€ 80,00
Donkerblauwe voorbinder met AP-logoVerplicht€ 16,00
LijmpistoolVerplicht€ 15,00
MultimeterVerplicht€ 25,00
SchuifmaatVerplicht€ 25,00
DOEZO - OpzoekboekVerplicht€ 22,95
  • Auteur: Wim Broos, Steven Dehond, Swa Cremers, Sofie Cobbaert, Kim Schelfaut
Gefixt Op de fietsVerplicht€ 7,10
Digitale leeromgevingVerplicht€ 5,00

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen18,00 uren
  • Duur: Semester
Werkplekleren en/of stage8,00 uren
  • Opmerking: Participatie in BuSO OV3
Werktijd buiten de contacturen49,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht100,00PE
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00De projectopdracht kan in zijn geheel of gedeeltelijk worden hernomen. De student moet ten laatste bij exameninzage contact opnemen bij de resp. lectoren om de details te bespreken. Indienen project: de eerste dag van de 2de examenperiode.

Toetsing (tekst)

De student wordt beoordeeld op basis van de vooropgestelde competenties, leerdoelen, lesdoelen en beheersingsniveaus.
Deze lesdoelen en beheersingsniveaus staan in detail omschreven in de bij de ECTS-fiche/het OLOD behorende studiewijzer. De beoordeling/toetsing ervan gebeurt op basis van alle richtlijnen vermeld in deze studiewijzer.

Aanwezigheid tijdens de lessen is aangewezen voor dit opleidingsonderdeel aangezien actieve participatie in de lessen nodig is om ervoor te zorgen dat de student de beoogde competenties voldoende ontwikkelt. Elke afwezigheid tijdens een aangekondigd presentatie - of evaluatiemoment dient gewettigd te worden.