De evaluatie van dit opleidingsonderdeel bestaat uit meerdere deelexamens. Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, maar voor één of meerdere deelexamens een deelcijfer behaalt dat ten minste 10 op 20 bedraagt, dan wordt dit deelcijfer overgedragen naar de tweede examenperiode en moet de student dit deelexamen niet opnieuw afleggen in tweede examenperiode. De deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10/20 behaalde, moet hij wel opnieuw afleggen in de tweede examenperiode.
Wanneer de student afwezig is op een deelexamen en geen recht heeft op een inhaalexamen, dan krijgt hij voor het deelexamen de code “F” van “Fail”. Indien de student een code “F” krijgt voor dit deelexamen, resulteert dit in een code “F” van “Fail” voor het gehele opleidingsonderdeel en slaagt de student bijgevolg niet voor dit opleidingsonderdeel.
Wanneer de student een deelcijfer behaalt voor één deelexamen dat kleiner is dan 8/20 of voor meer dan één deelexamen dat kleiner is dan 9,5/20 dan krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel eveneens een code “F” van “Fail” waardoor de student niet slaagt voor dit opleidingsonderdeel.
Indien de student voor één deelexamen een deelcijfer behaalt tussen 8/20 en 9,5/20, wordt de eindscore voor het opleidingsonderdeel bepaald door het gewogen gemiddelde van de deelexamens.
Voor de evaluatie van dit opleidingsonderdeel worden meerdere deelexamens georganiseerd. - In het deelexamen MCV 2de graad 5 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: kan verschillende spelvormen demonstreren, kan de basisprincipes i.v.m. het aanleren van een lied weergeven, illustreren en becommentariëren, kan verwijzen naar de juiste ontwikkelingsdoelen binnen het domein muziek, kan de inhoud van het raamleerplan van de 2de graad (MCV + groepsmusiceren) becommentariëren en ernaar verwijzen bij het opmaken van een lesvoorbereiding, rekening houdend met de doelgroep kinderen, jongeren, volwassenen, kan de moeilijkheden rond taal, tekst, stemgebruik, ritme, melodie, vorm, enz. die een gekozen lied voor kinderen, jongeren en volwassenen met zich meebrengt weergeven, duiden, illustreren en becommentariëren, kan de didactische bruikbaarheid van liedmateriaal (ook meerstemmig) voor kinderen, jongeren en volwassenen bepalen, kan de moeilijkheden rond taal, tekst, stemgebruik, ritme, melodie, vorm, enz. die een gekozen lied voor kinderen, jongeren en volwassenen met zich meebrengt weergeven, duiden, illustreren en becommentariëren, kan opnoemen met welke aspecten moet worden rekening gehouden bij het schrijven van een lied. - In het deelexamen MCV 3de graad 5 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: exploreert verschillende methodes en kan ze hanteren in functie van lespraktijk, gebruikt bibliografische en digitale bronnen doelgericht in functie van lespraktijk, hanteert het minimum leerplan AMC en het aangepaste leerplan van OVSG als inspiratiebron, kent het raamleerplant Kunstig Competent en maakt functionele lesvoorbereidingen met integratie van bronvermelding en bruikbaar lesmateriaal.
De student wordt beoordeeld op basis van de vooropgestelde competenties, leerdoelen, lesdoelen en beheersingsniveaus. Deze lesdoelen en beheersings-niveaus staan in detail omschreven in de bij de ECTS-fiche/het OLOD behorende studiewijzer. De beoordeling/toetsing ervan gebeurt op basis van alle richtlijnen vermeld in deze studiewijzer.