Amans, Diane, An introduction to Community Dance Practice
Benjamin, Adam, 2001, Making an entrance: theory and practice for disabled and non-disabled dancers. - Fay, M. 1997. Mind Over Body the development of the dancer – the role of the teacher. London. A & C Black Limited.
Kuppers, Petra, Community Performance: An introduction
Laban, Rudolf, (1975) Modern Educational Dance, ed. Macdonald & Evans
Laban, R (revised by Lisa Ullman). 1988. The Mastery of Movement. Plymouth. Northcote House Publishers Ltd.
Abbing, H. (2004). The autonomous artist still rules the worlds of culture. In: Janssen, I. (ed), A portrait of the artist in 2015: artistic careers and higher arts education in Europe. Amsterdam: Boekmanstudies.
Anderson, C.H. (1981). The identity crisis of the art educator: Artist? Teacher? Both? In: Art Education, 34, 45-46.
Ankaert, L. (red). (2007). Kunsteducatieve vormingsprocessen. Antwerpen: Garant.
Bamford, A. (2007). Kwaliteit en consistentie: Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. Brussel: Agentschap voor onderwijscommunicatie.
Bjorkvold, J.-R. (1992). De Muzische Mens. Rotterdam: Donker.
Commissie Onderwijs-Cultuur. (2008). Gedeeld/ Verbeeld: Eindrapport van de commissie onderwijs cultuur. Brussel: Ministerie van Onderwijs en Vorming.
Commissie Onderwijs-cultuur. (2008). Verbreding/verdieping: Perspectieven voor inhoudelijke vernieuwing van het Deeltijds Kunstonderwijs. Brussel: Ministerie van Onderwijs en Vorming.
De Braekeleer, J. (2001). Actieve kunsteducatie, een algemene methodiek. Leuven: Wisper vzw.
De Groote (P.) (red.) (2009). Een vermoeden van talent, 111 jaar Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Antwerpen, UPA.
Dekeyser, B. (2010). Education through art, Kunst- en cultuureducatie als motor van leren.
Antwerpen: Garant.
Edwards, C., Gandini, L. & Forman, G. (red). (1998). De honderd talen van kinderen: De
ReggioEmilia-benadering bij educatie van jonge kinderen. Utrecht: SWP.
Elchardus, M. e.a. (2009) Leraars: profiel van een beroepsgroep. Leuven: Lannoo Campus.
Education in the Arts.
Gardner, H. (2006). Soorten Intelligentie. Meervoudige intelligenties voor de 21ste eeuw.
Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.
Hagenaars, P. & Lieftinkk, J. (red). Cultuur en Educatie. Beroep: docent kunstvakken.
Competenties en kwalificaties in theorie en praktijk. Utrecht: Cultuurnetwerk Nederland.
Hoekstra, M. (2010). Onderzoek naar de rol van de kunstenaar in Toeval Gezocht. In M. van Hoorn, (red.). Max Van der Kamp scriptieprijs 2009. In: Cultuur+Educatie 27, p. 8 -28. Utrecht:
Cultuurnetwerk Nederland.
Jordens, P. & Simons (D.). (2007). Focus op kunsteducatie in ‘A’, rapport van De Veerman in
opdracht van Stad Antwerpen.
Kolb, D. (1984). Experiental Learning. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Nagel, I. (2004). Cultuurdeelname in de levensloop. Proefschrift. Utrecht: Universiteit Utrecht.
Parsons, M. (1987). How we understand art: A cognitive developmental account of aesthetic
experience. Cambridge-New York: Cambridge University Press.
Prummel, J. (2006). Het deurenpaleis. Denkdocument 5. Brussel: Canon Cultuurcel.
Saey, P. & Van Eeckhaut, M. (2005). Dubbelfocussen: Denkdocument 3. Brussel: Canoncultuurcel.
Strobbe, L. & Van Regenmortel, H. (2010). Klanksporen: Breinvriendelijk musiceren. Antwerpen:
Garant.
Twaalfhoven, A. (red.) (2007). Kunst en opleiding. Boekman, 73. Amsterdam: Boekmanstichting.
Twaalfhoven, A. (red.) (2008). Het belang van kunst. Boekman, 77. Amsterdam:
Boekmanstichting.
Vandelacluze, S., Van Esch, J. &Waerts, J. (2009). Methodiek: kunst- en erfgoededucatie,
theorie en praktijk. Leuven: Mooss.
Vermeersch, L. & Vandenbroucke, A. (2011). Veldtekening cultuureducatie: Beschrijvende studie
met evaluatieve SWOT-analyse, HIVA-K.U.Leuven / Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media van de Vlaamse overheid, Leuven/Brussel.
Vogelezang, P. (2009). Handboek en Cultuurmonitor Pabo: De kwaliteit van cultuureducatie.
Utrecht: Cultuurnetwerk Nederland.