- De Jonckheere, Peter. Ontwikkelingspsychologie: inleidende begrippen en
implicaties voor opvoeding en (basis) onderwijs. Mechelen, Plantyn, 2011. Print. (wordt ook voor ‘de beeldende mens in moeilijkheden’ gebruikt, dus sterk aanbevolen!)
- Adriaenssens, Peter. Gids voor succesvol opvoeden. Tielt, Lannoo, 2008. Print.
- Bronson, Po en Merryman, Ashley. Ouders opgelet! Baanbrekende inzichten over opvoeden. Amsterdam, Maven Publishing BV, 2011. Print.
- Byttebier, Igor. Creativiteit. Hoe? Zo! Tielt, Lannoo, 2002. Print.
- Delfos, Martine F. Psychologie van de adolescentie: biologisch, psychologisch en pedagogisch. Amsterdam, Pearson Education Benelux, 2012. Print.
- Feldman, Robert S. Ontwikkelingspsychologie 2: levensloop vanaf de jongvolwassenheid. 5de editie. Amsterdam, Pearson Education Benelux, 2011. Print.
- Gombeir, Dirk, Luk Bosman en Chico Detrez. Identiteit ontwikkelen : leer-kracht waarderen in eigentijds onderwijs. Mechelen, Plantyn, 2008. Print.
- Hogerhuis, Michiel, en Martijn van Oorschot. Alle gedrag is communicatie. Amsterdam, SWP, 2007. Print.
- Meykens, Simone. Kindertekeningen in ontwikkelingspsychologisch en diagnostisch perspectief. Acco, 2000.Print
- Nelis, Huub en Yvonne van Sark. Puberbrein binnenstebuiten. 4de editie. Utrecht, Kosmos, 2014. Print.
- Pommereau, Xavier. Puberteit: meer dan puistjes alleen. Antwerpen, Standaard, 2008. Print.
- Van der Molen, H.T., Kluytmans, F. & Hommes, M. A. Gespreksvoering: basisvaardigheden en gespreksmodellen. Groningen, Noordhoff, 2016 (vierde druk). Print.
- Van Geel, Victor. Lichaamstaal: praktijkboek voor de leraar. 7de editie. Amersfoort, Thieme Meulenhoff, 2014 (zevende druk). Print.
- www.klasse.be