Zie grotere lijst met interessante boeken op Microsoft Teams.
WETERINGS, A., en PLAMPER, S., Begrijpen met je handen. Een andere kijk op kind en creativiteit., Houten, Bohn Stafleu Van Loghum, 2019, 142 p.
SCHASFOORT, B., Beeldonderwijs en didactiek, Groningen, Wolters-Noordhoff, 2008, 344p.
DIERCKX, G., Kunstogen; samen met kinderen beeldende kunst beleven, Antwerpen, Wit, 2018, 143p.
ANCKAERT, L., Kunsteducatieve vormingsprocessen: ‘Op basis van een casestudy van het programma 'Muzische klassen' van de kunsteducatieve organisatie 'De Veerman’, Garant, 71p.
MEYKENS, S., en CLUCKERS, G., Kindertekeningen in ontwikkelingspsychologisch en diagnostisch perspectief, Leuven, Acco, 1996, 175 p.
KOPPENS, P., en WINTER de, W., De ontwikkeling van het kindertekenen. Kinderen leren tekenen, De Bilt, Cantecleer,, 1992, p. 94 – 105.
VAN DEN BROECK, H., Opvoeden in de klas. Wegwijzer voor leerkrachten, Leuven, lannoocampus, 2006, 240p.
VAN MOSSEVELDE, E., Moeilijke leerlingen, Leuven, Acco, 1998, 195p.
VAN ONNA, J., Laat maar zien, Groningen, Wolters Noordhoff, 2001, 317p.
KORTHAGEN, F.A.J., Reflectie en de professionele ontwikkeling van leraren. Pedagogische studiën 69, 1992, p. 112-123.
Help!. Eerste hulp voor iedereen, Vlaanderen, Rode Kruis Vlaanderen, 2008, 527p.
Tijdschriften
BORMANS, L., Van terugblikken word je een beter leraar. Zonder reflectie ben je een ongeleid projectiel, Klasse, nr. 202, 2010, p. 28 – 29.
- DaDa magazine.
- Het tijdschrift "Klasse" voor leraars.
Internet
http://www.onderwijs.vlaanderen.be
http://www.kernreflectie.nl
http://www.beeldonderwijs.nl
http://www.carrieretijger.nl/functioneren/communiceren/mondeling/vaardigheden/feedback-geven
http://www.gemeenschapsonderwijs.be/sites/portaal_nieuw/DKO/Pages/Leerplannen.aspx
http://www.klasse.be/leraren/print.php?q=eerstelijn/7401
http://www.ictopschool.net
https://www.uantwerpen.be/nl/faculteiten/antwerp-school-of- education/deelentiteiten/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-tips/onderwijstips/overzicht- onderwijstips/tip-58--hoe-een-scre/
https://duurzaamonderwijs.com