Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat Internet of Things, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Charpentier Steven
Andere co-titularis(sen): Doggen Stijn, Stevens Wouter, Van Overveldt Maarten
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Projectvaardigheden behandelt de sociale en communicatieve vaardigheden die nodig zijn om aan een project te werken in de IT-sector.
Het olod Projectvaardigheden bereidt voor op het opstellen van documentatie en het communiceren in teamverband.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je analyseert een IoT-project, en stelt een technische oplossing voor.
De student analyseert een project, en maakt hiervoor een planning op. |
Je stelt, op basis van een gemaakte analyse, een IoT-systeem samen uit beschikbare componenten.
De student past in groep de aangeleerde principes toe in een eenvoudige case. |
Je levert een IoT-systeem op en geeft instructies voor een correct en efficiënt gebruik.
De student communiceert mondeling over het geleverde werk, aangepast aan de doelgroep.
|
Je handelt deontologisch en houdt rekening met de wettelijke en bedrijfseigen veiligheids- en privacyrichtlijnen.
De student handelt volgens de deontologische principes om de hoogste professionele standaarden te waarborgen. |
Teamwerk: Je werkt op een constructieve en flexibele manier samen in een team, plant en neemt verantwoordelijkheid op.
De student gebruikt correcte communicatievaardigheden in een vergadering.
|
De student past feedbacktechnieken toe om de communicatie te verbeteren en het leerproces te bevorderen. |
Documentatie en rapportage: Je documenteert het eigen werk en informeert opdrachtgevers en collega-experts over gemaakte afspraken en uitgevoerde werken.
De student rapporteert schriftelijk over het geleverde werk, aangepast aan de doelgroep.
|
De student documenteert zijn werkzaamheden, en rapporteert hierover aangepast aan het doelpubliek. |
De student geeft een presentatie over zijn werkzaamheden, aangepast aan het doelpubliek. |
Leerinhoud
- Basisprincipes van synchrone communicatie:
- Feedback geven en ontvangen
- Gesprekstechnieken
- informatie inwinnen
- Technische vereisten
- Functionele vereisten
- informatie verstrekken
- Met experten / peers / eindgebruikers / klanten
- Teamwerking
- Vergadertechnieken
- notuleren
- rapporteren
- presenteren
- Projectmatig werken
- Basisprincipes van asynchrone communicatie:
- Documenteren
- Aangepast aan het doelpubliek
- Experten
- Peers
- Eindgebruikers / klanten
- Digitale etiquette
- Professioneel, beleefd, respectvol
- Hoe omgaan met mails / chat
- Gebruik van spellingcontrole
- Planning opmaken
- Agenda
- kalender
- gant chart
- mijlpalen
Studiematerialen (lijst)
StudiewijzerVerplicht Online leermateriaal op DigitapVerplicht Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Portfolio | 50,00 | Digitaal in te dienen, mondeling toelichten |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 50,00 | Digitaal in te dienen, mondeling toelichten |
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 50,00 | |