Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Bouts Patrick, Van den Wyngaert Vicky
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Professionele vaardigheden nodigt de studenten uit tot kritische reflectie over het eigen gedrag en dat van anderen. Daarnaast leert de student onder andere constructief (samen)werken en het toepassen van deontologische principes in de eigen werkzaamheden.
Het olod Professionele vaardigheden bereidt de student voor op de nodige vaardigheden en attitudes die hij/zij nodig zal hebben bij het uitoefenen van zijn job in het werkveld.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student formuleert alternatieve ideeën en oplossingen
|
De student doorbreekt vaste patronen en past zich makkelijk aan in een veranderende omgeving
|
De gegradueerde toont initiatief, werkt constructief samen in team en communiceert efficiënt en met aandacht voor de diversiteit.
De student staat open voor suggesties en ideeën van anderen en is bereid daarover mee te denken
|
De student stelt zich open, begripvol en respectvol op in relatie tot anderen
|
De student werkt teamgeestbevorderend: vermijdt spanningen, enthousiasmeert en sluit compromissen
|
De gegradueerde plant en organiseert het eigen werk en neemt hiervoor verantwoordelijkheid.
De student plant het werk gestructureerd
|
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student is zich bewust van zijn eigen handelen, waarden en normen
|
De student analyseert en reflecteert over de eigen sterke en zwakke punten
|
De student is steeds op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden
|
De student handelt vanuit ethische en deontologische principes en normen
|
Leerinhoud
- (zelf)reflectie en (zelf)evaluatie
- inschatten van impact van eigen handelen op sociale context
- creatief denken
- deontologisch handelen
- samenwerken
- inleving
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Portfolio | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.