Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Boens Annelien, Lippens An, Niasse Marie, Van den Wyngaert Vicky
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In dit olod leer je presenteren met aandacht voor non-verbale communicatie, storytelling en interactie met het publiek.
Je maakt kennis met het marketing- en communicatiejargon.
Je leert teksten samenvatten, actief luisteren en omgaan met feedback om zo je teksten verder op punt te stellen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde verzamelt en registreert data en informatie, en kan deze presenteren, gebruikmakend van de gepaste (digitale) tools.
De student rapporteert zakelijk, duidelijk en kritisch
|
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student past zijn communicatiestijl aan de doelgroep en het communicatieformat aan
|
De student presenteert individueel |
De gegradueerde past het Nederlands toe om gericht mondeling en schriftelijk in contact te treden met de doelgroep.
De student voert formele en zakelijke communicatie in het Nederlands
|
De student past de vuistregels van professionele communicatie toe, zowel mondeling als schriftelijk |
De student hanteert het jargon uit de beroepsgerichte domeinen in het Nederlands |
De student synthetiseert tekstinhouden met een heldere weergave van de tekststructuur |
De student schrijft in een zakelijke, vlotte stijl zonder spellingsfouten in het Nederlands |
Leerinhoud
- presenteren met aandacht voor:
non-verbale communicatie
storytelling
interactie met het publiek
- samenvatten van teksten
- marketing- en communicatiejargon
- luistervaardigheden
- schrijven van teksten
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Handboek (verplicht!): Het MarCom ABC ISBN 9789463939577
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.