Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Cornil Koen, De Beukelaer Alici, Jacobs Chloë, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel Digital geeft een overzicht van de evolutie van het digitale landschap en illustreert trends in digitale marketing en communicatie.
In dit opleidingsonderdeel leer je meer over het verloop van de customer journey online en welke tools je in elke fase van de customer journey kan inzetten.
Je leert de belangrijkste aandachtspunten in verband met wetgeving rond gegevens- en beeldgebruik online.
Je gaat aan de slag met contentcreatie voor sociale media. Welke berichten omzeilen de algoritmes? Hoe bereik je je doelgroep? Daarnaast ga je aan de slag met adverteren op sociale media.
Je leert hoe je je online zichtbaarheid kan vergroten door zoekmachineoptimalisatie en zoekmachineadvertenties.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student legt de basisprincipes van social media marketing en adverteren in eigen woorden uit
|
De student legt uit hoe bedrijven hun online zichtbaarheid kunnen vergroten
|
De student licht de evolutie van de digitale communicatie toe en illustreert met trends en voorbeelden
|
De student verspreidt digitale content
|
De gegradueerde zet hulpmiddelen in om de impact van een boodschap te meten en te interpreteren.
De student schetst de werking van online acquisitie en kan een SEO-advies interpreteren
|
De student beschrijft het belang van personalisatie, volgbaarheid, traceerbaarheid en conversie bij social media
|
De gegradueerde past het Nederlands toe om gericht mondeling en schriftelijk in contact te treden met de doelgroep.
De student reageert gepast op social media
|
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
|
Leerinhoud
- De evolutie van digitale communicatie en marketing
- Het proces van online acquisitie
- Wetgeving rond gegevensgebruik (GDPR) en beeldgebruik
- Contentcreatie op sociale media
- Adverteren op sociale media
- Search engine marketing (SEO en SEA)
- Feedbackimplementatie
Studiematerialen (lijst)
Cursus DigitalVerplicht Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 50,00 | |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 50,00 | |