Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digitale vaardigheden communicatie32436/3328/2425/1/16
Studiegids

Digitale vaardigheden communicatie

32436/3328/2425/1/16
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • communicatiesupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren

Korte omschrijving

In het opleidingsonderdeel Digitale vaardigheden leer je een eenvoudige website te bouwen. Daarnaast leer je verschillende skills en toepassingen voor online media. Hoe stel je een goed contentplan op? Welke vormen van online advertising zijn er? Waar moet je op letten wanneer je een video maakt op je Smartphone? Hoe kan ik e-mailmarketing inzetten in een online marketingstrategie?
Kortom, het olod Digitale vaardigheden stoomt je klaar om aan de slag te gaan met online media van A tot Z.

OLR-Leerdoelen (lijst)

De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student bouwt een website met eenvoudige tools rekening houdend met de belangrijkste aandachtspunten van de opbouw van een website.
De gegradueerde past het Nederlands toe om gericht mondeling en schriftelijk in contact te treden met de doelgroep.
De student reageert gepast op social media
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie. 
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy in social media op
De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele en audiovisuele content en ontwikkelt eenvoudige platforms om die content te verspreiden.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
De student creëert digitale content
De student verspreidt digitale content

Leerinhoud

  • Het bouwen van een website in Wordpress
  • Ontwikkelen van een contentplan voor digitale media in lijn met de digitale strategie
  • Online advertising
  • Video met Smartphone

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)4,00 uren
Practicum en/of oefeningen (avondtraject)14,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)86,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)8,00 uren
Practicum en/of oefeningen (dagtraject)20,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)76,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

100% Portfolio opdracht



Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.