Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel Digitale vaardigheden leer je een eenvoudige website bouwen. Daarnaast leer je verschillende skills en toepassingen voor online media. Hoe stel je een goed contentplan op? Welke statistieken zijn belangrijk in Google Analytics? Welke vormen van online advertising zijn er? Hoe kan ik e-mailmarketing inzetten in een online marketingstrategie?
Kortom, het olod Digitale vaardigheden stoomt je klaar om aan de slag te gaan met online media van A tot Z.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student verspreidt digitale content
|
De student past de basisprincipes van online marketing toe
|
De student voert eenvoudige aanpassingen en updates door aan een website |
De student bouwt een website met eenvoudige tools rekening houdend met de belangrijkste aandachtspunten van de opbouw van een website.
|
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
|
De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele content.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
|
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
|
De student creëert digitale content.
|
Leerinhoud
- Het bouwen van een website
- Ontwikkelen van een contentplan voor digitale media in lijn met de digitale strategie
- Online advertising
- Google Analytics
- E-mailmarketing
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
100% Portfolio opdracht
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.