Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Business en Recht
Digitale vaardigheden marketing32444/3328/2425/1/94
Studiegids

Digitale vaardigheden marketing

32444/3328/2425/1/94
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketingsupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Pairon Leen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren

Korte omschrijving

In het opleidingsonderdeel Digitale vaardigheden leer je een eenvoudige website bouwen. Daarnaast leer je verschillende skills en toepassingen voor online media. Hoe stel je een goed contentplan op? Welke statistieken zijn belangrijk in Google Analytics? Welke vormen van online advertising zijn er? Hoe kan ik e-mailmarketing inzetten in een online marketingstrategie?
Kortom, het olod Digitale vaardigheden stoomt je klaar om aan de slag te gaan met online media van A tot Z.

OLR-Leerdoelen (lijst)

De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student verspreidt digitale content
De student past de basisprincipes van online marketing toe
De student voert eenvoudige aanpassingen en updates door aan een website
De student bouwt een website met eenvoudige tools rekening houdend met de belangrijkste aandachtspunten van de opbouw van een website.
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie. 
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
De gegradueerde kiest, bewerkt en maakt gepaste visuele content.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
De student creëert digitale content.

Leerinhoud

  • Het bouwen van een website
  • Ontwikkelen van een contentplan voor digitale media in lijn met de digitale strategie
  • Online advertising
  • Google Analytics
  • E-mailmarketing

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)4,00 uren
Practicum en/of oefeningen (avondtraject)14,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)86,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)8,00 uren
Practicum en/of oefeningen (dagtraject)20,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)76,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeVaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie)100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets in de examenreeks100,00

Toetsing (tekst)

100% Portfolio opdracht

Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.

De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.