Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Mollen Jens, Mols Nadia
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel Sales- en accountsupport behandelt de rol en de plaats van de salesafdeling in een organisatie. De student leert hoe de samenwerking tussen de sales- en de marketingdepartement verloopt. Er wordt praktisch bekeken hoe er aan klantenmanagement en acquisitie gewerkt wordt. Ten slotte bekijken we hoe een offerte dient opgesteld te worden en behandelen we prijs-, leverings- en betalingscondities.
Het opleidingsonderdeel Sales- en accountsupport bereidt de student verder voor op een functie als sales representative of customer service medewerker.
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde werkt probleemoplossend en doelgroepgericht gebruikmakend van de eigen creativiteit, een maatschappelijk bewustzijn en een sociale verantwoordelijkheid.
De student gaat in een gesimuleerde situatie op constructieve wijze om met de moeilijkheden en de negatieve gevoelens die met interculturele ontmoetingen gepaard kunnen gaan.
|
De gegradueerde controleert data op validiteit en betrouwbaarheid, bewerkt deze tot informatie en kan deze interpreteren.
De student geeft data in het CRM-systeem in
|
De student haalt data uit het CRM-systeem en zet deze gepast in
|
De gegradueerde biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student brengt opdrachten voortkomende uit het salesplan tot een goed einde
|
De student herkent de wijze waarop sales in een onderneming georganiseerd wordt
|
De student duidt de rol van sales in een organisatie
|
De student duidt de plaats van sales in een organisatie
|
De student beschrijft de samenwerking en de eventuele valkuilen tussen de marketing- en de salesafdeling
|
De student maakt een offerte op
|
De student verduidelijkt prijs-, leverings- en betalingscondities en volgt deze op
|
De student onderscheidt de verschillende stappen in het online koopproces
|
De student omschrijft de onderdelen van een webshop
|
De student vergelijkt verschillende online betalingsmethodes
|
Leerinhoud
- De rol en plaats van sales in een organisatie
- De organisatie van sales
- Het salesplan
- Klantenmanagement en acquisitie
- E-commerce / shopify
Studiematerialen (lijst)
Cursus sales-en accountsupportVerplicht Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Cursus via Universitas.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 40,00 | |
Eerste examenperiode | Vaardigheidstoets permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 60,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennis- en inzichtstoets in de examenreeks | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets in de examenreeks | 60,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.