Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Van den Wyngaert Vicky
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 182,00 uren
Totale kostprijs onderwijsactiviteiten: € 25,00
OLR-Leerdoelen (lijst)
De gegradueerde gebruikt de epaste marketing/communicatietechnieken in functie van de marketing/communicatieactiviteiten.
De student brengt de communicatie-uitingen bij 3 actoren uit het werkveld in kaart a.d.h.v. een vooropgestelde checklist
|
De student analyseert bedrijfsexterne factoren (kenmerken en behoeften van de doelgroep, aantal en soort leveranciers en klanten, concurrentie, marktpositie, markttrends, media, maatschappelijke evoluties, wetgeving, …)
|
De student brengt de gevonden communicatie-uitingen in kaart aan de hand van een bedrijfsportfolio
|
De student analyseert bedrijfsinterne factoren (product, prijs, promotie, plaats, personeel, ...)
|
De gegradueerde verzamelt en registreert data en informatie, en kan deze presenteren, gebruikmakend van de gepaste (digitale) tools.
De student past de verworven ICT-vaardigheden toe
|
De student past de verworven individuele presentatietechnieken toe
|
De student produceert een schriftelijke neerslag van een bedrijfsbezoek, inclusief interview met medewerkers
|
De gegradueerde plant en organiseert het eigen werk en neemt hiervoor verantwoordelijkheid.
De student organiseert zichzelf in voorbereiding op de geplande bezoeken
|
De gegradueerde past het Nederlands toe om gericht mondeling en schriftelijk in contact te treden met de doelgroep.
De student hanteert gepast verbaal gedrag in standaard situaties
|
De student stelt correct een cv op
|
De gegradueerde neemt initiatieven tot bijleren en het verbeteren van het eigen werk en de werking van de organisatie.
De student brengt eigen waarden en competenties in kaart
|
De student ontwikkelt een persoonlijk ontwikkelingsplan
|
De student motiveert zijn keuze van de bij hem passende job- en functiebeschrijvingen
|
De student geeft en krijgt feedback over de eigen werkzaamheden en competenties
|
De student reflecteert over zichzelf in een SWOT-analyse
|
De student volgt de kwaliteit van zijn eigen werk op en evalueert deze a.d.h.v. een vooropgestelde checklist
|
Studiematerialen (lijst)
Wat ze je op het werk niet vertellen. Alles over soft skills.Verplicht - Auteur: Gitte Dockx/Tom Goossens
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Portfolio | 25,00 | |
Eerste examenperiode | Projectopdracht | 50,00 | |
Eerste examenperiode | Reflectieopdracht permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 25,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 25,00 | |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht permanent tijdens de lesweken (Permanente evaluatie) | 25,00 | |