Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat transport en logistiek, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Du Bosch Sofie
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren
Totale kostprijs onderwijsactiviteiten: € 25,00
Korte omschrijving
Het olod Intervisie begeleidt de persoonlijke ontwikkeling van de student.
Het olod Intervisie bereidt voor op het levenslang reflecteren op de eigen persoon, taak en andere personen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Je handelt op een professionele, ethische en maatschappelijk verantwoorde wijze binnen een internationale context.
Je neemt verantwoordelijkheid op voor zichzelf, de ander, de taak en reflecteert hierover
|
Je komt respectvol uit voor eigen mening
|
Je reflecteert over je functioneren en stuurt je eigen professionele ontwikkeling.
Je brengt de eigen leercompetenties in kaart
|
Je benoemt stappen om eventuele hiaten bij te schaven
|
Je reflecteert kritisch op de eigen plaats binnen het bedrijf
|
Je reflecteert kritisch op de plaats van het bedrijf in de maatschappij
|
Je reflecteert over de missie en doelstellingen van het bedrijf
|
Leerinhoud
Studenten brengen actief hun proceservaring van op het bedrijf terug naar de hogeschool en delen hun kennis met de collega-studenten. De lector treedt op als facilitator van deze kennisdeling.
Agenda is dubbel:
o Trots: Welke processtappen heb ik op het bedrijf voldoende onder de knie, en kan ik delen met een collega-student die hier nog achterop loopt?
o Vraag: Welke processtappen of probleemsituaties zie ik bij mij op het bedrijf, waarvoor ik onvoldoende doorzicht heb? Welke andere
student (of de lector/facilitator) kan mij op weg helpen?
Studiematerialen (lijst)
(Cursus)materiaal op de elektronische leeromgeving Digitap.Verplicht (Cursus)materiaal van de lectorVerplicht Studiematerialen (tekst): Verplicht
Intervisie is een proces waarbij niet langer de lector onderwijst, maar waarbij studenten (samen met de lector) aan en van elkaar leren. Dit traject vindt plaats in het tweede semester van het tweede jaar, en loopt dus parallel met het meest intense traject Werkplekleren 4. Het vormt alsdusdanig de finale van de studierichting.
Studenten worden gevraagd van enerzijds hun eigen ervaring en leermomenten uit het werkveld te delen met hun collega-studenten, anderzijds van hun vragen en onduidelijkheden over bepaalde (deel)processen die ze op de werkplek zien, te delen met de groep. Het leren in groep wordt hier gebruikt om te bekijken of er voor één en hetzelfde proces verschillende manieren van werken bestaan, en ook om ideeën uit te wisselen en te leren hoe de andere student hetzelfde probleem op 1, 2 of meer verschillende manieren heeft aangepakt.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Eerste examenperiode | Portfolio | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Zie Digitap en/of studiewijzer voor verdere instructies.
De totale examentijd bestaat uit de voorziene tijd plus ¼ extra examentijd voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus reeds inbegrepen.