Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Media, Design en IT
Brand activation28433/3370/2425/1/02
Studiegids

Brand activation

28433/3370/2425/1/02
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Bachelor in de communicatie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 2+3PRV
    • Keuzepakket 2PRV
    • Keuzepakket PRV - 360°/ andere bach
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Gemoets Ann (eng)
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2024 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid/tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie/tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

(eerder ingeschreven voor Communicatietraining Engels OF eerder ingeschreven voor Communicatietraining Engels) EN (eerder ingeschreven voor Commerciële communicatie OF eerder ingeschreven voor Brand communication) EN (eerder ingeschreven voor Public Relations en voorlichting OF eerder ingeschreven voor Corporate communication) EN (eerder ingeschreven voor Marketing _A OF eerder ingeschreven voor Marketing & basis economie).

Korte omschrijving


This course gives an overview on experiential marketing including theory, cases and a group assignment. 

Experiential marketing, the use of live, face-to-face and social engagements to connect with audiences, create relationships and drive brand affinity. The course will explain how to develop an experiential strategy and what the anatomy is of an experiential marketing campaign should look like. How to measure the impact of an experiential campaign will be further explained. Students will participate in a group assignment developping an experiential marketing campaign for an advertiser or communication agency.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Je werkt zelfstandig een geïntegreerd communicatieplan uit voor profit en social profit en voor private en overheidsorganisaties op basis van bekomen onderzoeksresultaten. Dit omvat het benoemen en indelen van doelstellingen, doelgroepen en publieksgroepen, het uitwerken van een strategie en het kiezen en creatief realiseren van gepaste communicatiemiddelen.
Je beschrijft de kenmerken en werking van een succesvolle brand activation campagne.
Je doet voorstellen voor een brand-activation campagne met respect voor de merkwaarden.
Je past het principe van brand activation toe op basis van een briefing van een opdrachtgever.

Leerinhoud

This course offers a global view on brand activation or experiential marketing. The course includes theory, many cases and a group work.

Theory:

- the rise of the experience
- the psychology of engagement
- developing an experiential strategy
- anatomy of an experiential marketing campaign
- performance and measurement

Cases

Group work: the students work as a group on a briefing for an experiential marketing campaign.

Guest speaker possible.



Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht
Experiential MarketingVerplicht
  • Auteur: Smith K. & Hanover D.
Online leermateriaal op DigitapVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Vormen van groepsleren12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks70,00Schriftelijk examen
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennis- en inzichtstoets in de examenreeks70,00Schriftelijk examen
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Eerste examenperiodeProjectopdracht30,00Groepsopdracht

Toetsing (tekst)

De totale examentijd voor de kennis- en inzichtstoets(en) bestaat uit de voorziene tijd voor deze toets plus ¼ extra examentijd – met een max. van 30 min. – voor alle studenten. De extra examentijd als individuele aanpassing is hierbij dus inbegrepen.

Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, wordt het cijfer van het deelexamen waarvoor de student minstens 10 op 20 behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode waardoor dit deelexamen dus niet kan worden hernomen. Deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10 op 20 behaalde, worden hernomen in de tweede examenperiode.

Je kan slechts één (deel)evaluatie per opleidingsonderdeel inhalen en daarvoor éénmaal een inhaalmoment afspreken.